Beantwoorden
Tenshi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten?

Nieuwe klant - Hoe de zaken op orde te krijgen

Beste Netweters,

 

Mijn allereerste bericht bij deze forum is een feit 🙂

Ik word binnenkort een nieuwe klant bij Telenet, na decennia lang trouw te zijn gebleven bij de concurrent (mijn excuses daarvoor ^^)

Mijn hoofdreden om bij telenet te komen is om mijn eigen router te kunnen beheren (en de snelheid uiteraard). Daardoor wil ik enkel een modem only ter beschikking worden gesteld

Er zou iemand volgende week langskomen, maar ik wil graag dat alles duidelijk wordt van tevoren

namelijk, de (laatste beste) modem only te berschikking wordt gesteld en mijn verbinding 1Gbps ready maakt ( dus 400mb/s max in praktijk)
Volgens de testen op het internet moet dat al mogelijk zijn

 

Hoe kan je ervoor zorgen dat de technieker bij mijn adres aankomt en geinformeerd wordt over mijn wensen en belangen?
Ik ben op de hoogte met het feit dat je je modem/router zou kunnen inruilen bij een Telenet Center, mits in voorraad en mits de goodwill er is van de medewerkers, maar ik wil het graag de dag zelf hebben geregeld.

 

Bedankt ,

Tenshi

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe klant - Hoe de zaken op orde te krijgen

Die modem zal een beetje afhangen van de goodwill van de technieker. Normaal gzien hebben ze altijd de laatste versie bij van of de HGW of de modem only.

Maar zoals gezegd omruilen kan in een Center. Maar de eerste zorg is dat het werkt. En dat achterliggend alles juist staat. "Mijn Telenet" en zo. Dat kan wel tot 48u duren, die achterliggende diensten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Nieuwe klant - Hoe de zaken op orde te krijgen

Mijn ervaring is dat je een "modem only" krijgt als je op voorhand dit meldt bij de planning van de installatie. Indien installateur er geen bij heeft, zou ik er toch op hammeren die te gaan halen.

Dus, nog eens, op voorhand melden en vragen .

installateur kan alleen de kwaliteit van de verbinding nazien en testen, of dat voldoet aan de verwachtingen hangt af van veel factoren, niet allemaal in de handen van installateur.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe klant - Hoe de zaken op orde te krijgen

@Tenshi het is altijd goed om veel dingen op voorhand te regelen dan achteraf natuurlijk, ben precies zo . Nu een modem only is normaal enkel en alleen voorzien als men een installatie komt doen bij een Bussines klant dus als u de afspraak vast legt moet u dus uitdrukkelijk vragen dat ze een modem only meenemen anders gaat u een HGW modem ontvangen. Natuurlijk is een swap van de modem mogelijk maar brengt u weer extra tijd mee terwijl het vragen een kleine moeite is. Als de technieker bij u thuis is zal deze na installatie bij u alles controleren of alles werkt. Een eigen router zal niet gesupporteerd worden door telenet dus als deze niet werkt of andere problemen mee zijn zal u deze trachten zelf op te lossen , er kan wel een technieker voorkomen maar is tegen betaling. Hopelijk gaat het allemaal vlug in orde zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Nieuwe klant - Hoe de zaken op orde te krijgen

Ik begrijp niet goed waarom altijd gezegd dat "modem only" alleen bij business abonnementen zou mogelijk zijn, het lijkt me niet meer dan evident dat je indien je dit vraagt dit ook gegeven wordt.

Klant bepaalt hoe dat zijn abonnement loopt, denk ik

0 Likes