24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Een week of zo geleden de nieuwe zwarte modem gekregen, geïnstalleerd en van sinds toen problemen met internet. Wifi valt weg, is niet stabiel en ook de kabel is niet stabiel, pc is met vaste kabel ivm gaming maar het is onmogelijk geworden om nog te gamen of eender wat wat mijn verbinding verbreekt gewoon om de haverklap. Telenet zegt dat er geen storingen zijn en dus nix fout is. Nooit geen problemen gehad en nu sinds de nieuwe modem is het elke dag minstens 20 keer per dag en als ze technieker langs sturen kan ik weer betalen terwijl ik nu al voor betaal terwijl het eigenlijk niet gebruikt kan worden door de instabiliteit van het netwerk. Iemand een idee?
Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Nieuwe modem geïnstalleerd en problemen met internet
Doe eens een packet loss-test (met het programma WinMTR), daarmee kan je proberen nagaan of er ergens storingen op je internetverbinding zitten die eventueel de oorzaak zijn van de onderbrekingen die je ervaart.
Je doet deze WinMTR-test steeds met een laptop/pc die rechtstreeks met een netwerkkabel op de Telenet-modem is aangesloten:
Handleiding op https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...
Als er packet loss is op het Telenet-netwerk (hostnames eindigend op access.telenet.be) ligt het probleem wellicht bij Telenet.
Een interventie van een technicus is dan noodzakelijk, als het probleem zich op het Telenet-netwerk situeert, is de interventie gratis.
Als alle verbindingen goed en vast zijn aangesloten,en met de vorige modem geen problemen waren,en nu met de modem wissel ineens wel,ligt het aan de nieuwe zwarte modem.
Je had beter de CV8560E gekregen,met een externe router wifi6
Inplaats van die huur pods brol.
ook dit geeft geen storingen ofzo en alles is correct aangesloten
Dat is mijn gedacht dus ook
@Deborahnyst haal eens alle kabels van je Telenet modem er af en sluit deze terug aan. Let zeker op de coax dat deze goed is aangeschroeft op uw modem. Dit kan soms problemen geven. Indien je problemen hebt kijk of de modem herstart op het moment dat je de problemen hebt. Misschien ligt het gewoon aan je modem en niet aan de bekabeling.
Heb ik ook al geprobeerd, alle trucjes uit geprobeerd reeds. Neen modem herstart niet maar netwerk valt een paar seconden uit, zowel wifi als kabel en krijg dan via wifi dat de netwerkkwaliteit te slecht is om te verbinden. En als je dan via pc met kabel aan het gamen bent is het disconnected from server dan met dikwijls een block/ban/cooldown van een uur tot enkele dagen als het veel gebeurd natuurlijk
Zoals hierboven al geopperd, zal je waarschijnlijk toch contact moeten opnemen met de klantendienst.
Vraag hen om je modem te testen, normaal zullen zij ook kunnen zien dat je verbinding regelmatig wegvalt.
Ruil die modem gewoon om in 'n Telenet center.
Dan weet je het metteen.
Zij zien niks zeggen ze dus ja
En zijn de problemen nu van de baan?
@Deborahnyst schreef:Zij zien niks zeggen ze dus ja
Als je alles al hebt nagekeken aan jouw kant en het probleem blijft, dan moet je een technieker laten komen.
Een technische interventie moet je NIET betalen tenzij de oorzaak toch aan jouw kant ligt (slechte kabel of configuratie ofzo)
Neen nog steeds niet maar blijkbaar hebben meer mensen dit probleem met de nieuwe modems
Aangezien altijd alles vloeiend heeft gelopen voor deze modem er kwam, lijkt het me sterk. En de kabels kan ik niets aan veranderen, wij hebben wandcontactdozen van internet want onze kabels zitten in de muur in loze leidingen