Beantwoorden
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Nieuwe router, problemen met bridging, wat doe ik mis?

Ok, nieuwe router (google wifi nest pro) en nieuw toegangspunt wat deze keer ook een router is bij Google. Miserie.

Even disclaimer er tussen smijten: begin aub niet te melken over hoe goed dat ander merk wel niet is en hoe evil Google is met uw data, Google heeft mijn vertrouwen nog nooit geschonden, het is veilig gebleken tot op heden en de vorige Google nest wifi mesh werkte als een trein en het is goedkoper dan dat ander merk. Plus ik verkies één eco systeem en dat is nu éénmaal Android bij mij.

Telenet modem only ding in bridge. MIjn router in NAT en  de tweede router die als toegangspunt dient ook weer in bridge. Juist? Zo was het de vorige keer ook ingesteld en nooit problemen gehad met mijn Synology's of gaming. Maar nu komt Synology klagen dat er twee routers zijn. Herkent hij de Mesh niet of zijn er effectief twee routers?

En dan mac adres invullen van router in mijn telenet bij bridge modus van modem.

Maar nu komt het, telenet modem zegt verbonden te zijn met mac adres eindigend op :BD. Dat zou het correcte moeten zijn niet?

Als ik fing run op mijn netwerk (prachtig tootlje trouwens), dan is het mac adres van mijn router hetzelfde maar eindigend op :BE.

Allebei werken ze by the way als ik ze ingeef via mijn telenet in de modem.

ik heb internet, op allebei blijft Synology zeggen, twee routers.

 

stefanmechelen_0-1667041720973.png

 

En ook wan poort van mijn google router is een intern ip adres van de Telenet modem's range, moet dat in bridge modus geen publiek wan zijn dan?

Noot: als je werkt met een toegangspunt, dan moet je router altijd in nat staan, dat kan niet anders voor een Google Nest Wifi pro.

https://support.google.com/googlenest/answer/6277579?hl=nl

 

 

 

0 Likes
3 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe router, problemen met bridging, wat doe ik mis?

Welk type modem heb je?  Je spreekt over Modem-Only, maar die is al een tijdje niet meer beschikbaar voor particulieren.Kijk even op Mijn Telenet --> Mijn Thuisnetwerk --> Modem details

Of heb je de CV8560E? Dan zit je goed. Op mijn Telenet verschijnt die als "DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)"
Dit is de enige modem waar je Mac Bridging op kan configuren, in jouw geval door het MAC adres van de WAN interface van je Google adres in te geven in Mijn Telenet (Modem details --> Geavanceerde instellingen --> Bridging).   
Je Google router zou dan een publiek adres op zijn WAN adres moeten ontvangen.

 

Maar het lijkt me dat je ook nog een ander probleem hebt. Het feit dat je tweede Google AP een privé adres van Telenet ontvangt is niet goed. Dit moet een gescheiden netwerk zijn.  Zou het kunnen dat je je Google router per ongeluk ook in Bridging hebt geconfigueerd?  Kijk zeker na want er moet een fysieke scheiding (of logische scheiding dmv vlans) zijn tussen het Telenet netwerk en je interne LAN achter de Google router.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Nieuwe router, problemen met bridging, wat doe ik mis?

Alles opgelost, alles is bereikbaar buiten mijn netwerk. Binnen mijn netwerk is er nu echter een NAT loopback probleem.

Niet op te lossen blijkbaar met een Google Nest Wifi pro terwijl met Google Nest Wifi dat nooit een probleem is geweest.

Google Nest Wifi Pro heeft trouwens gewoon een wan adres van Telenet gekregen hoor, no worries. Was gewoon het verkeerde mac adres denk ik.

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Nieuwe router, problemen met bridging, wat doe ik mis?

Hei,

Ja idd, "NAT loopback" echt nachtmerries van gekregen, dat is een echt issue als je niet weet wat aan de gang is!

Blij dat "opgelost" is voor je.

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes