24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
na overschakelen van wiggo naar one plus , wat niet probleemloos is gebeurd(13dagen geen internet en 3 techiekers langsgeweest) is dit dan toch opgelost geweest met een nieuwe e modem.heb thuis 3 access points van telenet staan ,maar heb de indruk dat het internet niet sneller werkt. via speedtest is de wiffi hetzelfde gebleven. rechtstreeks aan de modem met kabel is dit 500mbps. ik dacht dat de snelheid toch opgevoerd werd naar 1000mbps. als telenet werker weg was de dag erna precies al trager internet. iemand nog problemen hiermee?
Inhoud gewijzigd door Jordi (mod) | Vorige titel: internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste. Heb ik reeds gedaan op alle tijdstippen. Zelfde resultaat. Rechtstreeks op modem met MacBook Pro. Zelfde resultaat. Zelfs WiFi. Tijdens bezoek Telenet installateur 450 mbps. Nu enkele dagen later reeds meerdere malen op verschillende tijdstippen 270 mbps. Zelfde als mijne Wiggo. Enkel nu duurdere factuur .
@audimen schreef:Beste. Heb ik reeds gedaan op alle tijdstippen. Zelfde resultaat. Rechtstreeks op modem met MacBook Pro. Zelfde resultaat. Zelfs WiFi. Tijdens bezoek Telenet installateur 450 mbps. Nu enkele dagen later reeds meerdere malen op verschillende tijdstippen 270 mbps. Zelfde als mijne Wiggo. Enkel nu duurdere factuur .
@robatoras Hangt er eens 'n vaste PC aan als dat kan,van colega of buur.
En test eens rechtstreeks met coax kabel aan PC
Wat je nog eens kan proberen vooraleer je een technieker laat komen is om de Telenet modem eens volledig uit te schakelen en terug in te schakelen. Ook je MacBook Pro kan je eens herstarten.
Via een UTP kabel zou je toch minstens zo’n 800 mbps moeten halen. Via WiFi is 500 mbps een mooi resultaat.
Er zullen er altijd zijn die pronken met hogere cijfers. Maar dit zijn realistische cijfers die je praktisch gewoon kan halen. Zeker voor WiFi waarbij er situaties kunnen zijn waar je niets aan kan veranderen zoals de constructie van het gebouw, een weerradar in de buurt,…