Beantwoorden
W_d_C
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
En we zijn vertrokken!

Ondersteuning/mogelijkheid om netwerk zelf te beheren?

Dus, thuisnetwerk op mijntelenet werkt weeral eens niet, Het is toch om te huilen de laatste tijd bij Telenet... Heb echt super veel spijt dat ik laatst mijn abonnement heb geupgrade. Maar bon zit er nu mee.

Aangezien support weken, zo niet maanden neemt om eens een (fatsoenlijke) reactie te geven op hun support lijntjes.. vraag ik het hier eens.


Geeft Telenet ooit direct toegang tot de modems via ssh oid? Neem aan van niet aangezien duidelijk is dat hun standpunt is; 'de klant is **bleep**'.

Dus misschien toch eens een eigen router aanschaffen om voor eens of altijd van het gezeur af te zijn.. Zijn hier aanraders voor? Liefst iets niet al te duur. Heb op zich niet veel nodig. Gewoon zelf DHCP, DNS, Port-forwarding, etc. kunnen instellen is voor mij meestal al wel genoeg.

Ondersteunen ze dit überhaupt? Waarschijnlijk niet vanwege het eerder vermelde standpunt van Telenet..

 

off point: Die melding van IT-problemen op mijntelenet staat er nu al zeker 5 maanden. Is toch al lang eens tijd dat ze hun support eens uitbreiden en stoppen het ons probleem te maken? Of, he 't problemen oplossen. Maar ja, je kan natuurlijk niet verwachten dat een internet bedrijf een internet probleem binnen aanzienlijke tijd kan oplossen... Ik zal wel meer gek zijn zeker.

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Thuisnetwerk op mijntelenet

0 Likes
3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Ondersteuning/mogelijkheid om netwerk zelf te beheren?

Telenet geeft inderdaad geen toegang buiten Mijn Telenet. Via Mijn Telenet werkt vandaag inderdaad niet; de problemen kan je hier opvolgen: Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen' Maandag zou Mijn Telenet een update krijgen waardoor je weer aan de 'geavanceerde instellingen' kan en port-forwarding kan instellen. DHCP (met uitzondering van subnet keuze) & DNS kan je bij Telenet nooit configureren op de HGW.

Als je zelf je netwerk volledig wenst te beheren dan kan dat; via een eigen router. Deze combineer je best met een CV8560E; deze heeft een "bridge modus" waarbij je eigen router een publiek IP-adres krijgt. Deze stuurt ook geen eigen Wi-Fi signaal uit.

Vreemd genoeg is deze modem nu gelabeld als "CV8568LG" op de Particulieren Klantenservice-pagina van Telenet en is de info over bridging verdwenen. @Suzy weet jij daar meer over? Of stond deze altijd enkel op de Business pagina

 

Houd er wel rekening mee dat, gezien de IT-problemen, je mogelijk activatie problemen hebt bij het ruilen van je modem; waardoor je dus niet verder staat dan vandaag.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Ondersteuning/mogelijkheid om netwerk zelf te beheren?


@W_d_C  schreef:

Heb echt super veel spijt dat ik laatst mijn abonnement heb geupgrade. Maar bon zit er nu mee.


Telenet werkt met overeenkomsten van onbepaalde duur. Dit betekent dat je op elk moment je abonnement mag upgraden, downgraden of volledig opzeggen. Welk abonnement je hebt, is steeds jouw keuze.


@W_d_C  schreef:

Geeft Telenet ooit direct toegang tot de modems via ssh oid?


Absoluut niet, er zijn wel ooit Telenet-klanten in geslaagd om een kwetsbaarheid in de modem uit te buiten en volledige toegang te verkrijgen. Na publicatie daarvan is die persoon uitgenodigd bij Telenet en gedwongen om een document te tekenen. Daarna heeft die persoon nooit meer iets gepubliceerd.


@W_d_C  schreef:

Dus misschien toch eens een eigen router aanschaffen om voor eens of altijd van het gezeur af te zijn.. Zijn hier aanraders voor? Liefst iets niet al te duur.


TP-Link is vaak het goedkoopst en degelijk. Prijs hangt natuurlijk af of je Wifi ingebouwd wil hebben of via aparte Wifi-toegangspunten.

Netgear en Asus hebben ook degelijk materiaal.


@W_d_C  schreef:

off point: Die melding van IT-problemen op mijntelenet staat er nu al zeker 5 maanden. Is toch al lang eens tijd dat ze hun support eens uitbreiden en stoppen het ons probleem te maken?


Dat zijn keuzes die Telenet autonoom maakt. Daar heb jij geen invloed op. Een doortastende aanpak van de huidige IT-problemen is misschien te duur. Een beperkt klantenverlies zal wellicht goedkoper zijn. Veel klanten gaan deze problemen toch blijven slikken. Telenet weet natuurlijk dat hun klantenbasis hondstrouw is en elke uitleg die Telenet communiceert kritiekloos aanvaardt.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Ondersteuning/mogelijkheid om netwerk zelf te beheren?

Nog 3 dagen geduld,en er zal veel opgelost zijn.

Als je als concurerende internetprovider nooit iets verbetert,aan verouderde voorbijgestreefde technologie,kan je geen fouten maken.

0 Likes