Open poort 80 sluit soms automatisch na enkele minuten
Hi, ik heb een NodeMCU met ESP8266 geconfigureerd als webserver. (geprogrammeerd met Arduino IDE)
Ik acces deze webserver van buiten uit door Portforwarding van poort 80 op mijn extern IP adres (TCP only) naar het lokale IP adres.
Dit werkt perfect maar na een tijdje (minuten) blijkt plots dat deze poort ineens niet meer open staat.
Soms volstaat het om met Open Port Check tool de poort even te controleren en het werkt terug. Soms ook niet.
Soms helpt het resetten van de Nodemcu, soms ook niet.
Soms volstaat het om de site te accessen vanuit een smartphone ipv mijn desktop (met extern IP adres), soms ook niet.
Ik versta niet hoe dit zou komen en vind op de Netweters-site ook geen oplossing hiervoor.
Heeft er iemand van de netweters een idee wat er kan mis zijn?
PS1: voorlopig stuur ik met deze server alleen een aantal ledjes aan. De bedoeling is om later relais aan te sturen vanuit de buitenwereld. Dit zou dan betrouwbaar moeten zijn.
PS2: door het vele lezen op Netweters weet ik dat poort 80 openzetten gevaarlijk is. Daarom connecteer ik al mijn PCs (en daaraan verbonden storage) alleen via WiFi aan de router zodat eventuele hackers via mijn WPA2 beveiliging moeten. Ik ga ervan uit dat dit veel veiliger is dan wanneer ik Ethernet verbindingen zou gebruiken naar mijn router/modem.