Beantwoorden
Ann43
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Overmatig Internetverbruik

Goeiemiddag,

 

Sinds 2 maanden verbruiken wij bijna 3 dubbel zoveel internet.

150 GB in januari en februari na 3 weken opgebruikt.

Terwijl we vroeger met 50 à 60 GB gemiddeld per maand toekwamen.

Wat er veranderd is, sinds december hebben we Nintendo Switch en Smart TV Samsung in huis.

Nintendo Switch gisteren helemaal niet gebruikt. Toch op 1 dag reeds 15 GB verbruikt.

Groetjes en alvast dank voor tips en tricks.

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overmatig Internetverbruik

@Ann43  vandaag de dag gaan de apparaten en u zelf meer internet verbuiken in huis. Denk hierbij aan , wat u zelf aan haalt , smart tv . Eventueel netflix moest u eens een serie of film erop bekijken maar ook gaming consoles verbruiken internet. Denk hierbij aan dat er updates gebeuren van de tv en de gaming console die u niet ziet of zelf handmatig in geeft. Daarom probeer alles kwa updates en dergelijke handmatig te doen als dat op automatisch staat zal er bij elke update die komt het automatisch worden gedownload en geinstalleerd. Daarbij eventuele smartphones die automatisch kunnen updaten en dergelijke ik zelf persoonlijk heb dat op handmatig gezet. Dat neemt niet weg dat ik thuis veeel internet verbruik. Hier maandelijks verbuik ik bijna tot 400 GB per maand. Komt vooral door streaming die er gebeurd denk aan netflix , een film kijken van anderhalf uur is al direct ongeveer 3 GB . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overmatig Internetverbruik

Maak een lijst van al uw toestellen die toegang hebben tot het internet.

Kijk zelf na voor welke activiteit je een toestel gebruikt.  (bijvoorbeeld smart tv rechtstreeks gebruiken om Netflix of Youtube te bekijken, maar ook het gebruik van apps ).

Probeer na te kijken wat het passieve gebruik is ( wat @patrick37  vermeldt als updates).

Op de huidige versies van Android kan je zowel het wifi- als het dataverbruik zien. Tracht de gevisualiseerde periode te laten overeenstemmen met uw Telenet verbruiksperiode.

 

In hoeverre heb je weet wat elkeen in het gezin doet qua verbruik. Geloof je echt dat alle gezinsleden altijd eerlijk gaan opbiechten wat ze gedaan hebben?

 

...

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Overmatig Internetverbruik

@Ann43  hebt u het al gemeld bij telenet, in het verleden is het nog gebeurt bij enkelingen buitensporig verbruik, en dat is opgelost geraakt, natuurlijk doe eerst wat @janne_man  en @patrick37  ook zeggen kijk alles goed na, kijk na wat meetelt voor verbruik netflix bv updates smart tv zou kunnen, maar ik heb ook een smart tv en ik kom amper op 36 GB en dat is al heel veel voor mij en hier staat de tv minstens 10 uur aan en hang ik bij slecht weer 8 uur aan de pc, netflix films huren doe ik niet, streaming app's enz gebruik ik niet en die kunnen uw verbruik omhoog jagen

De Telemeter toont je verbruik tijdens piek- en daluren (incl. verbruik Wi-Free). 
Goed om te weten: je verbruikt volume door te surfen, en ook via streaming (bv. YUGO TV-app, Telenet TV-app en Yelo Play-app).

als het verbruik blijkt aan uzelf te liggen bekijk dan eens een ander abonnement dat misschien voor u voordeliger uitkomt.

Jos

0 Likes