Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen'
Leden die de 'Geavanceerde instellingen' voor de modem regelmatig gebruiken op Mijn Telenet, weten dat er hier de laatste tijd redelijk wat problemen mee gepaard gaan. Er zijn de voorbije weken/maanden al heel wat onderwerpen hierover gestart op De Netweters. De moderatoren en ikzelf proberen deze steeds zo goed mogelijk samen te voegen, zodat dezelfde meldingen in de bijhorende threads terecht komen, maar het is niet altijd evident, omdat sommige leden geïmpacteerd zijn door meerdere van deze problemen. Op die manier worden conversaties soms gemengd, waardoor het voor ons ook moeilijker wordt om feedback of een status update te geven over 1 specifiek probleem.
Daarom hebben we beslist één read-only topic op te starten waarin we de gekende problemen met de 'Geavanceerde instellingen'-pagina op Mijn Telenet kunnen delen met jullie (incl. laatste update of status), maar ook de nodige verbeterpunten die dankzij jullie zijn doorgegeven intern. We hopen jullie op deze manier via 1 locatie van de nodige nuttige informatie te voorzien.
Gekende issues (in onderzoek)
- Geavanceerde instellingen pagina geeft 'Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken'-melding
Verschillende klanten met verschillende modem-types krijgen deze melding onterecht te zien op de geavanceerde instellingen-pagina.- Onderwerp: Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet
- Status: opgelost op 22/05 = bevestigd
- Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.
Dit is het meest moeilijke issue om te onderzoeken. Dit probleem duikt op, maar verdwijnt soms ook spontaan terug bij klanten.
Het onderzoek is nog steeds lopende, maar als je dit opmerkt, mag je dit zeker melden in het bijhorende onderwerp.- Onderwerp: Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet
- Status: nog niet voor iedereen opgelost met release van 22/05, aanvullend onderzoek gestart voor deze foutmelding met andere "rootcause"
- Portforwarding regels verwijderen/leegmaken
Momenteel lukt het niet om de portforwarding regels te verwijderen/leeg te maken. De enige optie is om het momenteel aan te passen naar een niet gebruikt IP-adres.- Onderwerp: Geavanceerde instellingen niet kunnen opslagen (reactie HoogstoelK)
- Status: in onderzoek
- ng.omapi-404-errorfield in Mijn Thuisnetwerk
Je ziet de foutmelding "ng.omapi-404-errorfield" verschijnen op de Mijn Thuisnetwerk pagina op Mijn Telenet. Als er nog leden dit probleem ervaren, gelieve dan dit te laten weten het reeds bestaande onderwerp hiervoor.- Onderwerp: omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet
- Status: opgelost op 22/05 = bevestigd
- Geavanceerde instellingen pagina geeft een blanco/wit scherm
Je krijgt een blanco pagina te zien wanneer je de geavanceerde instellingen opent.- Onderwerp: Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina
- Status: opgelost op 22/05 = bevestigd
Verbeterpunten
- MAC-adres bij bridging
MAC-adres bij bridging werkt alleen als je hoofdletters gebruikt. Gebruik je kleine letters, dan werkt het niet (je kan niet opslaan). Je krijgt een generieke foutmelding te zien, maar die zegt niets over wat er fout is. Ofwel moeten beide schrijfwijzen aanvaard worden, ofwel moet er een info-boodschap toegevoegd worden.- Onderwerp: Geavanceerde instellingen niet kunnen opslagen (reactie HoogstoelK)
- Status: opgelost op 22/05 = bevestigd
- Portforwarding (spaties)
Portforwarding werkt blijkbaar alleen als je het invult op een bepaalde manier. Vul je "123-123" in, werkt het niet. Vul je "123 - 123" in, werkt het wel.- Onderwerp: Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan (reactie MichaelVD)
- Status: opgelost op 22/05 = bevestigd
- Externe poort (invulvak)
Er is onvoldoende ruimte in het invulvak voor het invullen van het lokale IP-adres of bij de externe poort.- Onderwerp: omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet (reactie Weetnetter)
- Status: opgelost op 22/05 = bevestigd
- Markeer een portforwarding regel als 'INACTIV'
Voorheen kon je een portforwarding regel flaggen als 'INACTIV', dit lijkt niet meer mogelijk.- Onderwerp: Mailbox-tegel ontbreekt op Mijn Telenet (reactie Weetnetter & FVDM)
- Status: intern doorgegeven
Voila, hopelijk geeft dit jullie een duidelijk beeld van wat er open staat. Je kan zien dat we bij elk item een link naar het bijhorende onderwerp hebben toegevoegd. Gelieve vanaf nu meldingen of feedback over dat specifieke probleem ook nog maar enkel via het bijhorende onderwerp te doen.
Zodra we updates hebben over één van bovenstaande, zullen we dit aanvullen.