42003
netweters
|
18487
gesprekken
|
19976
vragen
|
Leden die de 'Geavanceerde instellingen' voor de modem regelmatig gebruiken op Mijn Telenet, weten dat er hier de laatste tijd redelijk wat problemen mee gepaard gaan. Er zijn de voorbije weken/maanden al heel wat onderwerpen hierover gestart op De Netweters. De moderatoren en ikzelf proberen deze steeds zo goed mogelijk samen te voegen, zodat dezelfde meldingen in de bijhorende threads terecht komen, maar het is niet altijd evident, omdat sommige leden geïmpacteerd zijn door meerdere van deze problemen. Op die manier worden conversaties soms gemengd, waardoor het voor ons ook moeilijker wordt om feedback of een status update te geven over 1 specifiek probleem.
Daarom hebben we beslist één read-only topic op te starten waarin we de gekende problemen met de 'Geavanceerde instellingen'-pagina op Mijn Telenet kunnen delen met jullie (incl. laatste update of status), maar ook de nodige verbeterpunten die dankzij jullie zijn doorgegeven intern. We hopen jullie op deze manier via 1 locatie van de nodige nuttige informatie te voorzien.
Gekende issues (in onderzoek)
Verbeterpunten
Voila, hopelijk geeft dit jullie een duidelijk beeld van wat er open staat. Je kan zien dat we bij elk item een link naar het bijhorende onderwerp hebben toegevoegd. Gelieve vanaf nu meldingen of feedback over dat specifieke probleem ook nog maar enkel via het bijhorende onderwerp te doen.
Zodra we updates hebben over één van bovenstaande, zullen we dit aanvullen.
@Suzy schreef:
- Geavanceerde instellingen pagina geeft 'Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken'-melding
Verschillende klanten met verschillende modem-types krijgen deze melding onterecht te zien op de geavanceerde instellingen-pagina.
- Onderwerp: Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet
- Status: fix komt eraan in de release van 22/05
- Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.
Dit is het meest moeilijke issue om te onderzoeken. Dit probleem duikt op, maar verdwijnt soms ook spontaan terug bij klanten.
Het onderzoek is nog steeds lopende, maar als je dit opmerkt, mag je dit zeker melden in het bijhorende onderwerp.
- Onderwerp: Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet
- Status: fix komt eraan in de release van 22/05
- ..
- ..
- Geavanceerde instellingen pagina geeft een blanco/wit scherm
Je krijgt een blanco pagina te zien wanneer je de geavanceerde instellingen opent.
- Onderwerp: Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina
- Status: fix komt eraan in de release van 22/05
Voor bovenstaande issues (1 - 2 - 5) wordt er een fix gelanceerd in de release die live komt op 22/05. Wij hopen met jullie mee dat dit de oplossing zal zijn voor klanten die deze issues ervaren. We houden jullie uiteraard op de hoogte zodra het live staat. Feedback is erna welkom in de bijhorende threads.
@Suzy schreef:
...
Gekende issues (in onderzoek)
- x
- Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.
Dit is het meest moeilijke issue om te onderzoeken. Dit probleem duikt op, maar verdwijnt soms ook spontaan terug bij klanten.
Het onderzoek is nog steeds lopende, maar als je dit opmerkt, mag je dit zeker melden in het bijhorende onderwerp.
- Onderwerp: Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet
- Status: nog niet voor iedereen opgelost met release van 22/05, aanvullend onderzoek gestart voor deze foutmelding met andere "rootcause"
...
De release van 22/05 heeft de 'Oeps, er ging iets mis'-foutmelding voor velen opgelost.
Maar blijkbaar zijn er toch nog altijd klanten die deze foutmelding zien wanneer ze de instellingen die ze invoeren willen opslaan.
Onze IT-afdeling heeft vervolgens ontdekt dat er nog een andere "rootcause" leek te zijn voor bepaalde individuën.
We hebben daarom opnieuw een 4-tal voorbeelden vanop De Netweters intern toegevoegd in het onderzoek.
Hopelijk brengt ons dit tot een oplossing voor iedereen.
Sedert enkele weken is het niet meer mogelijk om aanpassingen of nieuwe regels voor Port Forwarding toe te voegen en te bewaren op MijnTelenet browser of via de Telenet App op de Telenet router !