24769
netweters
|
152550
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds ongeveer een week hebben we 's avonds last van redelijk wat packetloss (6-8% gemeten over een uurtje).
Enkele keren per avond wordt dit erger en valt het internet volledig weg. Als ik op die moment naar de modem (Witte DOCSIS 3.0) ga kijken branden hier even alle lampjes rood en herstart het ding zichzelf. Nadien komt het internet terug "in orde" maar nog steeds met packetloss.
Overdag valt dit niet voor, vandaag wat in de gaten gehouden en ineens om 18:00 beginnen er pakketjes te droppen van de ping testen die ik heb openstaan.
Ik vermoed dat hier een issue is met de modem? Alleen vreemd dat het enkel in de avond voorvalt.
Had hen gisteren al even een bericht gestuurd via de website, dan wordt het maar wachten op hun antwoord.
@Rik_DB schreef:
Had hen gisteren al even een bericht gestuurd via de website, dan wordt het maar wachten op hun antwoord.
Wat je ook altijd kan doen is contact opnemen via Facebook/Twitter/WhatsApp of telefonisch natuurlijk. 😉
Goed om te weten voor een volgende keer. 😁
@Rik_DB van welke streek ben jij?
Ik heb dit ook gemerkt op dinsdag- en woensdagavond rond 19u-20u.
Ik ben zelf van Bierbeek.
Op mijn modem was niks te zien, maar een post in de Facebook groep van "Ge zijt van Bierbeek ..." had toch al wat replies van andere mensen met dezelfde problemen op hetzelfde moment.
Vandaag (donderdagavond) was het beter.
Ik zit in regio Geel, dus wel een eindje weg. Gisterenavond was het inderdaad wel beter. 🤔
Gisteren en vandaag lijkt het hier niet zo erg te zijn als de voorbije dagen. Gaat wel een technieker van Telenet komen op maandag om de infrastructuur in de straat na te kijken. Blijkbaar wel merkbare problemen met het signaal tijdens de piekuren. Eventueel zelf ook eens melden bij Telenet?