Beantwoorden
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

Ik zit al enkele maanden met een probleem. Tijdens het gamen heb ik soms last van vrij grote ping spikes. Probleem doet zich niet altijd voor, kan soms een uurtje of 2 in orde zijn, maar toch heb ik elke dag wel op een bepaald moment een probleem. Het is niet altijd op hetzelfde tijdstip, kan gebeuren terwijl er beneden Netflix wordt gekeken, maar evenzeer wanneer iedereen slaapt.

Mijn probleem begint al bij het pingen van men default gateway, ik zit op een Powerline vandaar geen <1ms tijden, maar daar kan ik mee leven, het gaat mij om die spikes van 150+. Heb de ping net even laten lopen voor ik dit begon te typen en kreeg het volgende resultaat weer. Op zich nog een vrij rustige dag aangezien hij soms constant naar 400ms springt.

Al 2 techniekers langsgehad, eerste gewoon niks gedaan, de tweede wist mij te vertellen dat hij ook gamede en dat ge 400ms niet kunt voelen, ja terug bij 0.

Modem al eens gaan wisselen in een Telenet center maar geen verbetering. Heb trouwens die witte DOCSIS modem.
download (1).pngdownload.png

Ik ben ten einde raad, is nu al een paar maanden zo. Ben zelfs proberen overschakelen naar Proximus maar die installateur was na 2 maanden nog altijd niet gekomen, dus maar bij Telenet gebleven.

Alvast bedankt
Jordy Elst

0 Likes
37 reacties
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Ping spikes

@jordyelst

Lijkt wel beter nadat je alles hebt uitgetrokken, wat staat er allemaal in je netwerk?

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

@SjCr Denk dat dat deels schijn is omdat die eerste een vertekend beeld gaf met die 600ms+. En zwz 150ms enkel al naar de modem lijkt mij nooit normaal.  Ik loop er straks nog eens 2 van 500 pings, eentje met kabel in eentje zonder. 

 

Netwerk is basically: modem naar pwl. Pwl gaat naar 2 andere pwls. Bijde een wifi access point van telenet aan verbonden. De ene heeft een tv en digicorder eraan hangen geloof ik. De andere men desktop. 

 

Zal ook eens proberen deze week met dezelfde mac te testen bij een andere telenet klant, heb wel een vriend bij telenet ergens 😛

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Ping spikes

@jordyelst

Helemaal mee eens, ikzelf sta al te springen als mijn latency naar m'n server in de cloud naar 30ms+ gaat 😛 

Ik begrijp je dus volledig.

 

Je netwerk zou inderdaad niets vreemds mogen doen, tenzij dat de PWLs iets verkeerd doen met elkaar. Maar je hebt ook al een keer alles afgesloten. Dus dat kan het ook niet zijn..

 

Blijft echt een vreemd verhaal... Hopelijk heb je het probleem niet bij je vriend!

Moest je nog nieuwe dingen zien, mag je dat zeker laten weten, ben heel benieuwd naar de oplossing van dit probleem. Indien ik nog ideetjes heb, zal ik ze ook delen! 😄

 

 

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

@SjCr Ja snap het ook echt niet. Het enige idee dat ik nog heb is dat er ergens in mijn elektriciteitsnetwerk iets mis is (aangezien het een vrij oud huis is)  waardoor de modem zelf een soort stroomstoot of tekort aan stroom krijgt. Maar dat lijkt me zo'n verschrikkelijke edge case dat ik dat niet wil geloven.

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Ping spikes

Wel,  de laatste opmerking deed mij aan het volgende denken : heb ooit stroom adapter van modem moet  vervangen, modem werkte wel, maar was niet 100% stabiel. misschien altijd dezelfde adapter gebruikt?

(Electriciteit volledig in orde)

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Ping spikes

Indien @jordyelst effectief "Laptop ---> ETH ---> Modem" heeft getest, dan kan stroom er geen impact op hebben. Jordyelst, kan je op speedtest.net eens wat speedtests doen?

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Ping spikes

zal in de meeste gevallen wel kloppen, maar mijn eenmalige ervaring was anders, raar maar waar ....

ben niet technisch onderlegd, ga ook niet trachten het uit te leggen : misschien dat de adapter, voor welke reden dan ook, niet juist werkte.....

 

Had ook modem al vervangen, en bleef "kuren" verkopen, totdat de adapter vervangen werd.

0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

@Padalby Adapter is ook vervangen geweest. Dus dat zal het jammer genoeg ook niet oplossen.

Ping/speed tests loop ik straks nog.

0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

Heb nog wat speedtests gelopen, allemaal vrij normaal. Heb nog wat testen gedaan. Modem zat bijvoorbeeld in een stekkerdoos ipv rechtstreeks in het stopcontact, dus dat eens gedaan, geen verschil (niet dat ik dat nog verwachtte.. :p), TV eens uitgetrokken aangezien ik in Wireshark vrij veel ARP requests zag op men  netwerk, geen verschil. Kan toch niet dat dit niet op te lossen is?

http://www.speedtest.net/nl/result/7520711283
http://www.speedtest.net/result/7520709024
http://www.speedtest.net/result/7520713638

0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

100 Euro bounty voor de persoon die men probleem definitief kan oplossen. Als je in de buurt van Herenthout woont mag je gerust eens bij me thuis komen debuggen. 😛

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ping spikes

Wel, beste @jordyelst, ik heb ongeveer 14 jaar geleden, toen nog een turbonet XL abonnement aan echte 20 Mb/s Smiley Tong, een tijdje aan de Herenthoutseweg in Noorderwijk gewoond. Ik heb toen ook een probleem van slechte verbinding en prestaties gehad. 

Uiteindelijk bleek het aan mijn connectie bovenaan de paal op de straat te liggen. De aansluiting van de kabel die uit de woning vertrok en bovenaan de paal eindigde bleek gecorrodeerd. De technieker van Telenet heeft dus zijn ladder mogen bovenhalen en een nieuwe connector aangebracht. Sedertdien alles weer pico bello.

Nu weet ik niet hoe de aansluiting bij u daar is, er verandert veel op 14 jaar, maar het kan dus wel degelijk aan de aansluiting op het kabelnetwerk liggen, meestal van die grijze bakjes tegenwoordig (behalve in de stad zelf natuurlijk, daar hangt het dikwijls aan de muur). En een slecht of gecorrodeerd contact/aansluiting kan dus wel de fenomenen waar jij last van hebt verklaren. En er is maar één mogelijkheid om erachter te komen, dat is dat bakje openen en alles goed bekijken en doormeten. Door een Telenet technieker uiteraard.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

@StefaanH Heb wel een berichtje van Telenet zelf gekregen op het forum hier dat ze deze week gingen langskomen. Een probleem met de upstream coax verbinding gevonden ofzo wisten ze me te vertellen. Dus ga nu daar eerst op wachten en hopen op het beste.

Bedankt voor de info!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ping spikes

Wel @jordyelst, ik hoop voor u dat ze de oorzaak vinden. En BTW, moest ik juist gezeten hebben, dan drinkt ge maar een goei op mijn gezondheid, dan is voor mij de zaak geregeld hoor. Smiley Knipoog

 

Het is trouwens met dat ge vermeldde dat ge in Herenthout woont dat bij mij de herinnering aan  14 jaar geleden getriggerd werd, anders had ik die suggestie al wel veel eerder gedaan .. Tja, ne mens wordt oud hé ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jordyelst
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ping spikes

Beter laat dan nooit he! Zal er zeker ene gaan drinken dan. Laat nog iets weten als ze zijn langsgeweest. 🙂

0 Likes
Pompernelleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ping spikes

Ik heb net hetzelfde probleem. Tijdens het gamen Ping spikes van soms 1000+. Ik wou net een mail sturen naar telenet toen ik dit topic zag. We hebben al jaren problemen met de internetverbinding. Laatste bezoek van technieker hebben ze de aansluitingen in het grijze bakje op straat vervangen. Daarvoor hadden we soms urenlang geen internetverbinding. Nu zijn het die Ping spikes. Ik denk dat we door de jaren al een tiental techniekers over de vloer hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe het afloopt bij u. Ik ga afwachten hoe het bij u is gegaan voor ik zelf weer contact opneem met de klantendienst, want de zoveelste technieker die een testje doet en zegt dat alles ok is, is ook geen oplossing. 

Succes! 

0 Likes