Ping spikes
Ik zit al enkele maanden met een probleem. Tijdens het gamen heb ik soms last van vrij grote ping spikes. Probleem doet zich niet altijd voor, kan soms een uurtje of 2 in orde zijn, maar toch heb ik elke dag wel op een bepaald moment een probleem. Het is niet altijd op hetzelfde tijdstip, kan gebeuren terwijl er beneden Netflix wordt gekeken, maar evenzeer wanneer iedereen slaapt.
Mijn probleem begint al bij het pingen van men default gateway, ik zit op een Powerline vandaar geen <1ms tijden, maar daar kan ik mee leven, het gaat mij om die spikes van 150+. Heb de ping net even laten lopen voor ik dit begon te typen en kreeg het volgende resultaat weer. Op zich nog een vrij rustige dag aangezien hij soms constant naar 400ms springt.
Al 2 techniekers langsgehad, eerste gewoon niks gedaan, de tweede wist mij te vertellen dat hij ook gamede en dat ge 400ms niet kunt voelen, ja terug bij 0.
Modem al eens gaan wisselen in een Telenet center maar geen verbetering. Heb trouwens die witte DOCSIS modem.
Ik ben ten einde raad, is nu al een paar maanden zo. Ben zelfs proberen overschakelen naar Proximus maar die installateur was na 2 maanden nog altijd niet gekomen, dus maar bij Telenet gebleven.
Alvast bedankt
Jordy Elst