Beantwoorden
Xiro
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Plex instellen (CH8568LG-modem vraag)

Ik wou dat ik onderstaande post begreep, maar helaas heb ik nog meer hulp nodig:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Hoe-Plex-opzetten-achter-Telenet-modem/m-...

Ik zou dus graag Plex buiten mijn thuisnetwerk willen gebruiken. Moest het iets uitmaken, ik heb Plex Pass. 

Graag had ik een duidelijkere, en meer step-by-step uitleg van hoe/wat/waar. Want ik geraak er echt helemaal niet uit.

Ik ben tot bij de expert-instellingen van de telenet modem gekomen, tot zo ver ben ik nog mee. Maar 

Ik heb zowel media op mijn PC als mijn NAS, beide zijn noodzakelijk voor Plex.

Nodig heb ik dus die forwardings-regels om toe te voegen aan de modem-instellingen, eventuele instellingen in plex (ik zou denken "handmatig" + "32400")
Als ik 32400 - 32400 ingeef krijg ik een error, dus iets lukt er blijkbaar niet...
En zoals anderen al eens hadden gezegd, bij mij springt het op groen (verbonden) om dak na 2 seconden terug te disconnecten.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Plex instellen (CH8568LG Telenet modem vraag)

0 Likes
8 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Ben zelf geen Plex gebruiker maar op basis van hun documentatie (en de post die je linkt) concludeer ik dat je 2 opties hebt

• Automatisch
    • In dit geval moet je UPnP inschakelen op de modem
      • Dat kan je momenteel helaas niet zelf vanwege een bug in MyTelenet, dus dat moet je aan de klantendienst vragen (makkelijkste is om dit via FB Messenger te doen, dat team is het beste op de hoogte van de problemen met MyTelenet).
  • Port-forwarding
    • Zorg eerst en vooral dat het toestel waarop je Plex server draait een Vast IPv4-adres heeft; eentje die in de range 2-99 valt;
      • Zo kan je niet voorhebben dat dit toestel plots een ander IP-adres krijgt en je je port-forwarding opnieuw moet aanpassen.
      • Bij Telenet doe je dit in de IPv4-instellingen van het toestel zelf; er is in MyTelenet geen DHCP-reservatie optie om dit automatisch te laten gebeuren
    • Ga naar de Geavanceerde Instellingen in MyTelenet, ontgrendel de expertinstellingen en geef het volgende in bij Port Forwarding.
      • Lokaal IP-adres: Het IP-adres van je Plex Server
      • Externe Poort: 32400 - 32400
      • Interne Poort: 32400
      • Protocol: Both
    • Vervolgens zet je in Plex in de Remote Access instellingen inderdaad public port "manueel" aan en vult 32400 in.

@Xiro  schreef:

Ik heb zowel media op mijn PC als mijn NAS, beide zijn noodzakelijk voor Plex.

Het maakt niet uit waar je media staat, het maakt uit welke van de 2 de Plex server draait. Of heb je 2 Plex servers? Want dan moet je alles natuurlijk herlan voor dat toestel en de port-forwarding op een tweede externe poort (bvb 32401 - 32401) instellen. Je moet dan ook die poort specifiëren als public port in Plex

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Xiro ik raad je aan gewoon een vpn op te zetten naar bijvoorbeeld je nas. Dan moet je niet teveel aanpassen om Plex te gebruiken. 

Ik heb dit ooit moeten opzetten voor een klant van mij. Een eenvoudige VPN-verbinding opzetten naar je NAS en vervolgens een VPN instellen op de externe Chromecast-tv (of smartphone) om verbinding te maken met je NAS, waardoor deze "lokaal" wordt uitgevoerd via de VPN.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
0 Likes
Xiro
Experienced Beetjesweter

Ik moet niet zozeer mijn nas rechtstreeks bereiken buitenshuis, maar Plex. Mijn Plex media server draait op mijn PC, met de NAS nog als extra storage voor media. 

Het is een beperking in Plex en mijn huidige modeminstellingen die het onmogelijk maakt voorlopig verbinding te maken via UPnP of port forwarding. (Omdat ik hier niets van ken hehe)

Toch bedankt 

0 Likes
Xiro
Experienced Beetjesweter

Aanstaande maandag gaat een Telenet technieker me opbellen en dan via zijn laptop de instellingen vanop afstand aanpassen (dat is wat de dame van de klantendienst me vertelde)

Gewoon hem UPnP laten aanzetten, lijkt mij de meest stressloze oplossing voor mezelf 😛

Bedankt voor de snelle reply!

Janvier123
Experienced Meerweter
Warming up? De volle 100! De vlam zit erin. Topicwurm!

32400 - 32401, zal beter lukken

(dont ask)

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Janvier123  schreef:

32400 - 32401, zal beter lukken

(dont ask)

De bug voor de enkele port-forward lijkt opgelost (getest bij het schrijven van mijn antwoord); als je daar op doelt. (Momenteel wil MyTelenet niet open bij mij, dus kan het niet nog eens nakijken)

WG94 | Krak
MiguelDP
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Voor mij lijkt het nog niet opgelost te zijn. Ik krijg nog steeds een error 400 en de melding "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter

Weet dat je contact kan opnemen met de klantendienst (makkelijkste via FB Messenger) om aanpassingen door te voeren als MyTelenet je aanpassingen niet wil/kan toepassen.

WG94 | Krak
0 Likes