Amplifi router HD software versie 4.0.3
Goedemorgen iedereen,
Ik heb een vervelend probleem met m'n internetverbinding en de Telenet TV app. De app kan regelmatig geen verbinding maken of stopt regelmatig tijdens het afspelen telkens met de melding dat ik geen internetverbinding heb. Ik werk met de MI box ontvangen van Telenet die verbonden is via WiFi. Ik betwijfel dat het de MI box is want Netflix bv werkt perfect. Ik heb een One abonnement en ook de internetsnelheid wordt zo goed als gehaald (239 download, 19,8 upload). Bij verder onderzoek op de Amplifi router ontdekte ik bij diagnose dat de DNS servers van Telenet niet bereikbaar zijn. De status wordt dan ook aangegeven als niet verbonden. De Amplifi is bridged geschakeld.
Het probleem moet dus ergens te zoeken zijn tussen de servers van Telenet onderling. Bij de Telenet klantendienst aangekaart maar daar hebben ze me wandelen gestuurd omdat de modem naar hun mening perfect werkt.
Wie heeft er suggesties om uit te testen? Ik had ook problemen op de vpn op te houden op de laptop maar dat heb ik opgelost door de DNS van Google te gebruiken. Het is de recentste modem van Telenet (sinds vorige eind vorig jaar in dienst). Is misschien de Amplifi verouderd om overweg te kunnen met de laatste modem? Het is toen dat de problemen begonnen zijn. (PS de lan kabel steekt niet op de 2,5 GB poort. Daar stak deze eerst maar maakt geen verschil.)
Dank bij voorbaat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
bridging
-
gebruiksaanwijzing
-
instellingen
-
router