24771
netweters
|
152590
antwoorden
|
20720
vragen
|
Goedemorgen iedereen,
Ik heb een vervelend probleem met m'n internetverbinding en de Telenet TV app. De app kan regelmatig geen verbinding maken of stopt regelmatig tijdens het afspelen telkens met de melding dat ik geen internetverbinding heb. Ik werk met de MI box ontvangen van Telenet die verbonden is via WiFi. Ik betwijfel dat het de MI box is want Netflix bv werkt perfect. Ik heb een One abonnement en ook de internetsnelheid wordt zo goed als gehaald (239 download, 19,8 upload). Bij verder onderzoek op de Amplifi router ontdekte ik bij diagnose dat de DNS servers van Telenet niet bereikbaar zijn. De status wordt dan ook aangegeven als niet verbonden. De Amplifi is bridged geschakeld.
Het probleem moet dus ergens te zoeken zijn tussen de servers van Telenet onderling. Bij de Telenet klantendienst aangekaart maar daar hebben ze me wandelen gestuurd omdat de modem naar hun mening perfect werkt.
Wie heeft er suggesties om uit te testen? Ik had ook problemen op de vpn op te houden op de laptop maar dat heb ik opgelost door de DNS van Google te gebruiken. Het is de recentste modem van Telenet (sinds vorige eind vorig jaar in dienst). Is misschien de Amplifi verouderd om overweg te kunnen met de laatste modem? Het is toen dat de problemen begonnen zijn. (PS de lan kabel steekt niet op de 2,5 GB poort. Daar stak deze eerst maar maakt geen verschil.)
Dank bij voorbaat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
misschien eens tekening geven van uw opstelling, want je geeft aan dat je "bridged" werkt, maar niet de 2,5GB port gebruikt, maar die zit enkel op de huidige F@st modem (of is dat van je router?) van telenet, en die kan je niet bridged zetten, dus heb je bvb dubbele NAT, maar misschien interpreteer ik je vraag verkeerd, dus best even wat details toevoegen denk ik.
Ik vermoed dat de Amplifi in bridgded staat, en dus niet als router maar als switch en access point werkt. Geen dubbele NAT in dat geval, Telenet modem blijft dan de gateway.
Een overzicht (en dat details over de configuratie) is inderdaad aangewezen, dan worden er geen verkeerde veronderstellingen gemaakt
als dat zo is mogen amplifi en telenet router niet beiden op 192.168.0.1 staan is dit het geval dan zal de verbinding willekeurig verbreken, omdat de client niet weet welke de internettoegang voorziet dit moet de modem doen en kan de amplifi niet maar als de client niet weet welke wat is omdat ze 1 adres delen , kiest het soms ook voor niet de modem dan valt de verbinding dus weg, misschien kan netflix buffering dit opvangen maar telenet.tv niet in geval van live-tv. tis niet bij zo ipconflict dat de client weet welke verbinding de juiste is en dit vanzelf onthoud. in dit geval is oplossing, modem uitzetten , amplifi op ander dan 192.168.0.1 zetten als adres , .02 bv, , opslaan en modem weer aanzetten
Goedemiddag, bedankt voor je antwoord! I heb inderdaad de F@st modem van Telenet. Voor zover ik begreep, is dat de enige modem die Telenet nog gebruikt (vanwege te veel problemen met andere types)
Goedemiddag, in bridge modus zijn ip instellingen niet mogelijk op Amplifi. Telenet modem doet alle toekenning. Je toelichting heeft me wel even het idee gegeven om de bridge modus uit te zetten en te kijken welke instellingen de Amplifi kreeg toegestopt van de Telenet modem. Mijn probleem was dat de DNS servers van Telenet niet beschikbaar waren volgens het Amplifi toestel. Wat ik heb gedaan, is de dns servers van Telenet vervangen door de dns severs van Google (8.8.8.8 & 8.8.4.4). Na herstarten, heb ik de bridge modus terug aangezet. Dit blijkt de juiste actie want het systeem is nu healthy. Alle systemen zijn ook vlot toegankelijk van buitenaf (Philips hue, NAS,...). Vermoedelijk is het probleem ontstaan bij het wisselen van de modem vorig jaar. Ik vrees dat bij ingebruikname de instellingen die van de oude modem werden overgenomen niet helemaal in orde waren.
thanks!
@FA_Guy schreef:Voor zover ik begreep, is dat de enige modem die Telenet nog gebruikt (vanwege te veel problemen met andere types)
Dan ben je volgens mij toch verkeerd geïnformeerd:
CV8560E (E-router) is een modem zonder WiFi, en met de bridge mogelijkheid. Deze is de meest gepaste modem voor klanten die een eigen router en WiFi gebruiken.
@FA_Guy schreef:Goedemiddag, in bridge modus zijn ip instellingen niet mogelijk op Amplifi.
IP instellingen zijn altijd mogelijk, ook in bridge (=AP) mode.
Maar goed dat het probleem intussen opgelost is 😊
Beste Flip1953, ik had een CH7465LG-TN maar deze werd dus vervangen door een F@ST3896LG-TN. Nochtans had ik heel duidelijk uitgelegd dat ik een eigen router gebruikte waar dus dat DNS opzoekprobleem zich stelde als diagnose. Het probleem was ook dat ik amper de 150 haalde met die modem terwijl dat het was opgetrokken naar 250. Het was die periode waar Telenet te kampen had met die gigantische problemen na hun systeemwijzingen. Die mededeling werd toen gedaan en moest ik dus ook voor waar nemen. De e-router had dan inderdaad de betere keuze geweest al maak ik wel de bedenking kwestie van beveiliging. Die Amplifi van mij heeft geen beveiligingsmogelijkheden.
Betreffende de ip instellingen, deze zijn niet toegankelijk op de Amplifi in bridge modus. De instellingen verdwijnen van zodra bridged wordt aangezet. Wil uiteraard niet zeggen dat er geen ip adres is voor de router.
maar ook de CH7465 is niet geschikt voor eigen router usage
Carl