Beantwoorden
Romina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Plots meer internetverbruik, hoe kan dit?

Wij merken sinds december ook een enorm verbruik op tot 10 gb per dag??? terwijl we niet speciaals doen.

We hebben geen netflix of dergelijk enkel Play. Maar ik heb begrepen dat terugkijken ed niet meetelt voor je verbruik.

We verbruiken zelfs tijdens de daluren terwijl er geen toestellen gebruikt worden.

We hebben geen nieuwe box, alles is hetzelfde gebleven, we hebben enkel Play genomen eind december.

waaraan kan het bij ons dan liggen?

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Plots meer internetverbruik, hoe kan dit?

@Romina, ik heb jouw post verplaatst en even apart gezet. Je had gereageerd op een onderwerp dat specifiek ging over meer verbruik sinds de aanschaf van een TV-box. 

Op deze manier ga je sneller een antwoord of reactie krijgen op het probleem dat jij hier aankaart. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots meer internetverbruik, hoe kan dit?

Kijk eerst eens op mijn telenet naar het detail van uw verbruik, of gebruik hiervoor de support app van Telenet.

Staat er een hoog verbruik bij wifree (je hebt hiervan enkel een totaal vebruik). 

Als je het vorige weet dan:

1. Is het hoge verbruik niet te zien op Wifree: welke toestellen staan aangesloten (digicorder of digibox tellen niet mee, die hebben geen (zichtbaar) verbruik. Controleer de aangesloten toestellen en zet ze eens uit en terug aan. (uit is volledig uit: geen slaapstand,). Eventueel toestel  per toestel ontkoppelen en een dag niet gebruiken, verbruik nazien en zo bepalen op het door één van je toestellen komt. Indien je weet welk toestel, controleer dan of je daar een programma lopen hebt. Doe desnoods een grondige scan met een antivirusprogramma.

2. Is het hoge verbruik te zien op wifree. In principe zouden deze thuis niet op wifree kunnen. Dus is er een toestel (smartphone, tablet) dat buitenhuis is. Indien neen, doe een scan met een antivirusprogramma op al je toestellen. Zet ze volledig uit en daarna terug aan. Eventueel elke toestel een dag niet gebruiken en het verbruik controleren. Het is misschien mogelijk dat iemand uw wachtwoord heeft en dit dan gebruikt. Daarom verander uw wachtwoord(en) op elk toestel voor het inloggen in wifree.

 3. Geen van de twee hierboven. Contact opnemen met Telenet.