Kijk eerst eens op mijn telenet naar het detail van uw verbruik, of gebruik hiervoor de support app van Telenet.
Staat er een hoog verbruik bij wifree (je hebt hiervan enkel een totaal vebruik).
Als je het vorige weet dan:
1. Is het hoge verbruik niet te zien op Wifree: welke toestellen staan aangesloten (digicorder of digibox tellen niet mee, die hebben geen (zichtbaar) verbruik. Controleer de aangesloten toestellen en zet ze eens uit en terug aan. (uit is volledig uit: geen slaapstand,). Eventueel toestel per toestel ontkoppelen en een dag niet gebruiken, verbruik nazien en zo bepalen op het door één van je toestellen komt. Indien je weet welk toestel, controleer dan of je daar een programma lopen hebt. Doe desnoods een grondige scan met een antivirusprogramma.
2. Is het hoge verbruik te zien op wifree. In principe zouden deze thuis niet op wifree kunnen. Dus is er een toestel (smartphone, tablet) dat buitenhuis is. Indien neen, doe een scan met een antivirusprogramma op al je toestellen. Zet ze volledig uit en daarna terug aan. Eventueel elke toestel een dag niet gebruiken en het verbruik controleren. Het is misschien mogelijk dat iemand uw wachtwoord heeft en dit dan gebruikt. Daarom verander uw wachtwoord(en) op elk toestel voor het inloggen in wifree.
3. Geen van de twee hierboven. Contact opnemen met Telenet.