Beantwoorden
laurensdewitte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your seventh party! It's your second party!

Plots optreden van hoge latency

Hallo, ik heb vaak last van hoge pingspikes die uit het niets optreden, deze duren meestal wel maar 1 seconde maar dat is zeer irritant aangezien ik veel competetieve online spelletjes speel. mijn ping gaat plots van 26 naar soms wel 500+ en ik heb geen idee hoe dit komt. Ik ben verbonden met een internetkabel en wij hebben een telenet fiber 200 abonnement. weet iemand hoe dit op te lossen valt?pingspike.png

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Plots optreden van hoge latency

Ik kan uw afbeelding niet bekijken.

Wanneer treden die op? En om de hoeveel tijd?
Hoe weet je dat deze optreden want ik zou dat bijvoorbeeld niet merken vermoed ik.
Is dit op meerdere apparaten of enkel op 1 apparaat?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
laurensdewitte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your seventh party! It's your second party!

Plots optreden van hoge latency

Ze treden redelijk frequent op ik zou zeggen 1 keer per minuut. Ik merk het als ik competetieve spelletjes aan het spelen ben of zelfs als ik aan het skypen ben. ik heb mijn ping getest door ping www.google.com -t te typen in de cmd van windows en daar kan ik zien dat mijn ping 30-40blijft gedurende 1 minuut maar dan voor 1seconde de lucht in schiet tot wel 500 dit is natuurlijk zeer frustrerend als ik competitieve games speel. Ik heb het ook getest op onze andere computers die zijn aangesloten met de kabel en daar is het net hetzelfde ik weet niet of dit aan telenet zelf ligt of aan onze kant.hoge ping ....png

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Plots optreden van hoge latency

500ms is inderdaad niet zo leuk.

Zou het kunnen dat een databurst dit veroorzaakt? Bijvoorbeeld synchronisatie met Dropbox, Googledriver, Creative Cloud, ...

Let wel: dit kan eender welk toestel op jouw netwerk zijn. Dus zeker ook eens testen terwijl ALLE andere toestellen zijn uitgeschakeld (ook die via WiFi, en misschien ook best je digicorder als je dat hebt, vergeet ook IP cams, thermostaten, NAS, Chromecast, ... en dergelijke niet).

 

Als het zich dan nog voordoet komt het van je PC (anders komt het van één van die andere toestellen).

Dan moet je op het toestel waar het vandaan komt weten wat er op dat moment gebeurt.

Enerzijds zou je al in je Windows taakbeheer kunnen kijken of er een bepaald proces plots netwerkactiviteit genereert.

 

Anderzijds zou je wireshark kunnen gebruiken. Je kan daarin dan de displayfilter "icmpv6" (of"icmp") kunnen gebruiken om de hoge ping te pinpointen. 

1/ Stel de displayfilter in op icmp (of icmpv6 voor IPv6 ping)

2/ Je moet op zoek naar een "echo (ping) reply" en die selecteren.

3/ In de packetdetails open je "Internet Control Message Protocol".

4/ Je selecteert de lijn waar je ziet "[Response time: xxx,xxx ms]" en klikt op je rechtermuisknop en kiest "Apply as Column".

Je zal een extra kolom zien verschijnen met daarin de pingtijden.

5/ Je onderzoekt het verkeer tussen een rij met lage pingtijd en een rij met hoge pingtijd.

 

Want tussen die hoge ping en de normale ping ervoor moet het probleem zitten.

 

Een korte uitleg over wireshark kan je hier vinden:

http://www.howtogeek.com/104278/how-to-use-wireshark-to-capture-filter-and-inspect-packets/

 

 

0 Likes
laurensdewitte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your seventh party! It's your second party!

Plots optreden van hoge latency

Zal ik zeker eens uittesten, hartelijk bedankt
0 Likes