Beantwoorden
betonneke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort dicht volgens modem

Gisteren kwam de alarm-technieker langs voor onderhoud van mijn alarmcentrale. Ik vertelde hem dat de app (ADVISOR van Google Play) niet meer werkte.

Deze app laat toe ons alarmsysteem vanop afstand (buiten wifi bereik dus) te bedienen.

Deze app werkt niet meer sinds een aantal weken.

De alarm-technieker deed een "portscan" en vertelde mij dat de poort (32000) "closed" was terwijl deze open moet staan.

Maar bij nazicht bij de modem-instellingen staat deze poort als "open"

Ik heb ditzelfde probleem ook met poort 80 ....

 

PS. : Een technieker van Telenet is gisteren langsgeweest omdat onze Wifiverbinding continu uitviel. Deze heeft de modem vervangen omdat deze volgens hem defect was. Ik heb hem dan ook probleem van de "poorten" uitgelegd, maar wegens "geen kennis" ervan kon hij er niets aan doen. trouwens .. de wifi valt nog steeds uit, dus technieker komt terug ....

Dus probleem van de gesloten poorten is ook met de nieuwe modem nog altijd van toepassing.

Kan ik iets anders doen dan via de modem-instellingen de poorten eens verwijderen en opnieuw instellen (heb ik al geprobeerd, zonder succes).....

 

Alvast bedankt !

 

0 Likes
10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Poort dicht volgens modem

Ben je zeker dat het interne IP van je alarmsysteem niet veranderd is na het vervangen van de modem?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Poort dicht volgens modem

Ip en poort toevoegen in modem, geen firewall dat het blokt?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
betonneke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort dicht volgens modem

Ip adres alarmsysteem en poort is toegevoegd in modem en staat actief ... maar no result !

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort dicht volgens modem

Alarmsysteem aangesloten met UTP? IPadres van het alarmsysteem correct. Kan je intern vanop een pc naar het IPadres van het alarm surfen? Welke melding krijg je als je naar IPadres:32000 wil gaan? Want daarvoor zijn er geen openstaande poorten voor nodig? Poort 80 is HTTP en die moet open om naar de webpagina met eventuele instellingen van je alarmsysteem te gaan.

Heb je nog andere dingen waar je poort 80 op nodig hebt dan kan je portswitching doen.

Waarvoor dient poort 32000? Want voor uitgaande meldingen vanaf het alarmsysteem naar de server van de firma moet die niet ingesteld staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
betonneke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort dicht volgens modem

De centrale van het alarm is aangesloten via UTP. 

Het ip-adres van het alarm kan ik niet zelf nakijken, maar ik zal dit navragen aan de beveiligings-firma.

Als ik naar intern ip-adres wil gaan (192.168.0.2xx:32000) dan krijg ik onderstaande melding. Die poort 32000 is specifiek door beveiligingsfirma bepaald. En staat dus met dat intern ip-adres als "actief" in mijn modeminstellingen

 

scherm.jpg

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Poort dicht volgens modem

Je kan het IP van het alarm nakijken via MijnTelenet > Mijn thuisnetwerk of met een app zoals Fing:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=en&gl=US


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort dicht volgens modem

Of een programma zoals advanced port scanner voor op PC. Daar kan je alle verbonden IPadressen mee zien in je netwerk met de geopende poorten.

Wel kiezen voor ALLE poorten anders doet hij maar tot poort 1023.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
betonneke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Poort dicht volgens modem

Het is opgelost. Ip-adres van alarmcentrale was niet meer juist sinds vervanging van de modem. Na aanpassing werkt alles terug normaal !

Bedankt voor de reakties !

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Poort dicht volgens modem

@Bjarne 

Raar dat je dit als oplossing aanduidt. (?) Ik heb letterlijk gevraagd of het IP adres niet veranderd was. Is de policy omtrent oplossingen veranderd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort dicht volgens modem

Het is jammer dat er veel mensen voor een oplossing het meestal te ver gaan zoeken en voorbijgaan aan de eerste stappen. En in een netwerk is dat nu eenmaal het IPadres controleren zeker als het via DHCP toegekend wordt. Hou het simpel en begin bij het begin, maar dat wordt zo dikwijls vergeten. Je hebt die vraag terecht gesteld.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.