42233
netweters
|
18636
gesprekken
|
20129
vragen
|
Gisteren kwam de alarm-technieker langs voor onderhoud van mijn alarmcentrale. Ik vertelde hem dat de app (ADVISOR van Google Play) niet meer werkte.
Deze app laat toe ons alarmsysteem vanop afstand (buiten wifi bereik dus) te bedienen.
Deze app werkt niet meer sinds een aantal weken.
De alarm-technieker deed een "portscan" en vertelde mij dat de poort (32000) "closed" was terwijl deze open moet staan.
Maar bij nazicht bij de modem-instellingen staat deze poort als "open"
Ik heb ditzelfde probleem ook met poort 80 ....
PS. : Een technieker van Telenet is gisteren langsgeweest omdat onze Wifiverbinding continu uitviel. Deze heeft de modem vervangen omdat deze volgens hem defect was. Ik heb hem dan ook probleem van de "poorten" uitgelegd, maar wegens "geen kennis" ervan kon hij er niets aan doen. trouwens .. de wifi valt nog steeds uit, dus technieker komt terug ....
Dus probleem van de gesloten poorten is ook met de nieuwe modem nog altijd van toepassing.
Kan ik iets anders doen dan via de modem-instellingen de poorten eens verwijderen en opnieuw instellen (heb ik al geprobeerd, zonder succes).....
Alvast bedankt !
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ip en poort toevoegen in modem, geen firewall dat het blokt?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ip adres alarmsysteem en poort is toegevoegd in modem en staat actief ... maar no result !
Alarmsysteem aangesloten met UTP? IPadres van het alarmsysteem correct. Kan je intern vanop een pc naar het IPadres van het alarm surfen? Welke melding krijg je als je naar IPadres:32000 wil gaan? Want daarvoor zijn er geen openstaande poorten voor nodig? Poort 80 is HTTP en die moet open om naar de webpagina met eventuele instellingen van je alarmsysteem te gaan.
Heb je nog andere dingen waar je poort 80 op nodig hebt dan kan je portswitching doen.
Waarvoor dient poort 32000? Want voor uitgaande meldingen vanaf het alarmsysteem naar de server van de firma moet die niet ingesteld staan.
De centrale van het alarm is aangesloten via UTP.
Het ip-adres van het alarm kan ik niet zelf nakijken, maar ik zal dit navragen aan de beveiligings-firma.
Als ik naar intern ip-adres wil gaan (192.168.0.2xx:32000) dan krijg ik onderstaande melding. Die poort 32000 is specifiek door beveiligingsfirma bepaald. En staat dus met dat intern ip-adres als "actief" in mijn modeminstellingen
Je kan het IP van het alarm nakijken via MijnTelenet > Mijn thuisnetwerk of met een app zoals Fing:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=en&gl=US
Of een programma zoals advanced port scanner voor op PC. Daar kan je alle verbonden IPadressen mee zien in je netwerk met de geopende poorten.
Wel kiezen voor ALLE poorten anders doet hij maar tot poort 1023.
Het is opgelost. Ip-adres van alarmcentrale was niet meer juist sinds vervanging van de modem. Na aanpassing werkt alles terug normaal !
Bedankt voor de reakties !
Raar dat je dit als oplossing aanduidt. (?) Ik heb letterlijk gevraagd of het IP adres niet veranderd was. Is de policy omtrent oplossingen veranderd?
Het is jammer dat er veel mensen voor een oplossing het meestal te ver gaan zoeken en voorbijgaan aan de eerste stappen. En in een netwerk is dat nu eenmaal het IPadres controleren zeker als het via DHCP toegekend wordt. Hou het simpel en begin bij het begin, maar dat wordt zo dikwijls vergeten. Je hebt die vraag terecht gesteld.