Beantwoorden
xd-TXW-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Poort gesloten ook na portforwarding

Ik heb een tijdje geleden een minecraft server gehost voor wat vrienden, dus toen had ik de port 25565 geopend. Nu wil ik weer een server hosten maar op mijn telenet staat dat de poort open is, maar als ik check via open port check staat hij gesloten. Ook kan alleen ik hem lokaal joinen, maar niemand anders.

Capture.PNG

 

Capture1.PNG

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Port gesloten na forwarding

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Poort gesloten ook na portforwarding

De port-forwarding regel ziet er goed uit.

Kun je eens nakijken of het IP adres in de port-configuratie nog altijd effectief overeenkomt met het adres van de minecraft server? Wellicht heeft de server na een restart een ander ip adres van de DHCP server ontvangen.

Een advies bij gebruik van port-forwarding; gebruik vaste ip adressen (ipv DHCP) geconfigureerd op het apparaat zelf. Kies een adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 om conflicten met de DHCP server te voorkomen.

 

Kijk ook even (bijvoorbeeld via watismijnip) of je wel het juist publieke IP adres gebruikt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Poort gesloten ook na portforwarding

In de 2de afbeelding is te zien dat de port finder de poort 25565 op het interne IP adres 192.168.0.xxx als "gesloten" detecteert.

 

Dat heeft natuurlijk niets met portforwarding te maken.

Portforwarding zorgt ervoor dat een externe poort naar een intern toestel doorgestuurd wordt.

Maar als de poort niet eens open staat op het interne toestel (met andere woorden: de server is niet actief), dan ga je ook vanuit het externe IP adres geen open poort vinden...

0 Likes
xd-TXW-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Poort gesloten ook na portforwarding

wat moet ik doen om hem intern te openen naast de regel?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Poort gesloten ook na portforwarding

Is het interne IP adres juist?

Indien je dynamische adres toewijzing gebruikt, kan het zijn dat de PC/server inmiddels een ander inter IP adres gebruikt dan hetgeen je voor de portforwarding regel gebruikt.

He is aan te raden voor een apparaat wat je vanaf het internet wilt kunnnen bereiken gebruik te maken van statische IP adressen.

In plaats van automatische configuratie (DHCP) configureer je op de PC handmatig een vast IP adres, ergens tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
xd-TXW-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Poort gesloten ook na portforwarding

Ik heb via de instelling van mijn pc en via mijn telenet gechecked en mijn pc's ip adres komt overeen met wat er in de regel staat. Het ip van de router zelf start niet met 192.168.0 maar met 213.118.86. Ik heb ook nog wat vragen. Ik ben niet super goed in IT, maar weet hoe ik moet portforwarden (dat dacht ik dus voor dit). Dus voor een statisch ip, wat moet de subnet prefix length zijn, blijft de gateway hetzelfde, moet er een preferred en alternate DNS gegeven worden en is het goed om alleen IPv4 te gebruiken of moet IPv6 ook worden ingesteld. Ook wat ik vergeten te vermelden was is dat dit pas is gebeurt nadat ik een nieuwe router heb, met de oude router heb ik al een paar keer succesvol een server aangemaakt.

 

Mvg

0 Likes