Beantwoorden
xd-TXW-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Poort nog steeds gesloten na portforwarding

Ik heb een tijdje geleden een minecraft server gehost voor wat vrienden, dus toen had ik de port 25565 geopend. Nu wil ik weer een server hosten maar op mijn telenet staat dat de poort open is, maar als ik check via open port check staat hij gesloten. Ook kan alleen ik hem lokaal joinen, maar niemand anders.

Capture.PNGCapture1.PNG

 

Topic gesloten door Suzy (admin) | Reden: Topic gesloten omwille van starten nieuw topic

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort nog steeds gesloten na portforwarding

@xd-TXW- 

Heb je afbeelding afgekeurd omdat er zichtbare IP adressen instaan. Kan je de IP adressen weg halen dan kan je afbeelding opnieuw bekeken worden en goedgekeurd worden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Poort nog steeds gesloten na portforwarding

@xd-TXW-  kun je eens kijken of het IP adres (192.168.0.214) nog steeds het adres is welke gebruikt wordt door de interne PC?

Wellicht heeft de PC inmiddels een ander IP adres ontvangen via DHCP, waardoor de port forwarding neit meer werkt.

Een advies; gebruik protforwarding altijd in combinatie met een vast IP adres, geconfigureerd op het apparaat zelf, ergens tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 om een conflict met DHCP toegekende adressen te voorkomen.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Poort nog steeds gesloten na portforwarding

We kunnen dit topic denk ik sluiten. De vraagsteller heeft een nieuw geopend, met daarin afbeeldingen waarin het host gedeelte van het IP adres gemaskeerd zijn.

 

Achter de schermen zullen we (opnieuw) eens moeten overleggen hoe we omgaan met RFC1918 IP adressen. Gezien deze geen enkele verbinding kunnen hebben naar privacy informatie zou ik graag afspreken deze adressen niet te filter/maskeren.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Poort nog steeds gesloten na portforwarding

@Arnie 

Ik zou ervan uitgaan dat "achter de schermen" een aantal personen/kraks/moderatoren zitten die op een intelligente manier de afbeeldingen interpreteren, en nadenken over privacy implicaties vooraleer afbeeldingen af- of goed- te keuren, en niet "klakkeloos" iedere afbeelding waar een IP of Mac adres in voorkomt, afkeurt.

 

Want dan heb je geen mensen nodig, maar kan je "achter de schermen" met een computer werken met OCR software, die iedere afbeelding waarin iets voorkomt dat op een IP adres gelijkt, automatisch verwijdert 😃

 

Nu worden zelfs afbeeldingen onverbiddelijk afgekeurd, die uit een router handleiding komen, met fictieve MAC en IP adressen (andere topic) 🙄.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Poort nog steeds gesloten na portforwarding

@flip1953volledig mee akkoord.

De goedkeuring van afbeeldingen gebeurt nu manueel door de kraks en moderatoren, waaarbij inderdaad soms te snel een abeelding afgekeurd wordt, omdat deze een ip-adres bevat, zelfs wanneer dit een RFC1918 adres betreft. Daar ben ik hetzelf ook niet mee eens.

We hebben daar betere richtlijnen voor nodig.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes