Beantwoorden
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

Sinds ruime tijd heb ik VPN server draaien op mijn Synolgy NAS zodat ik met de smartphone feilloos kan aanloggen via de app OpenVPN. Van de ene op de andere dag lukte het aanmelden echter niet meer. Via deze tool : https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ zie ik echter dat mijn poort 1194 opeens dicht staat op mijn modem hoewel ze in MijnTelenet wel open staat. Deze poort 1194 is de aangegeven poort van Synology en heeft tot onlangs altijd goed gewerkt. Ik heb een Wireless modem CBN, geen witte Mercury.
Al wat liggen "spelen" met Firewall en UPnP af en aan te zetten, ik had dit hier in een topic gelezen dat dit bij iemand de oplossing was, maar geen resultaat.
Ik heb zelf 5 poorten open gezet, zie afbeelding en ik stel vast dat poorten 554 (voor camera), en 1194 (voor VPN Server) opeens dicht staan, andere 3 staan wel nog open.
Iemand een suggestie wat ik kan doen?

0 Likes
25 reacties
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

@Puch   Modem only lijkt me goede oplossing maar.... zoals ik hierboven al heb vermeld, ik heb maar 1 utp kabel naar boven, digibox daar moet extern  IP  krijgen en niet van eventuele router zoals andere toestellen van het netwerk, dus ook niet simpel dan...

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

Dan moet je een router nemen met IPTV mogelijkheden.

Daarin kan je instellen welke lan poort de digibox is op aangesloten en die krijgt een extern ip adres.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.


@Puch@  schreef:

Dan moet je een router nemen met IPTV mogelijkheden.

Daarin kan je instellen welke lan poort de digibox is op aangesloten en die krijgt een extern ip adres.


Dan moet die router wel boven staan, want er gaat maar één UTP naar boven en er staan ook andere toestellen dan de digibox. Beneden dan een switch na de modem om de digicorders beneden ook te bedienen. Als er beneden ook een PC of iets anders dan een digibox/corder staat dat via UTP moet bediend worden wordt het wel iets moeilijker ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

Dan wordt het uiteraard iets moeilijker want ook beneden heb ik nog meerdere toestellen staan die vertrekken vanuit de modem die nu in het netwerk staan ( Raspberry Pi, IP camera, Smart TV, NAS....)

 

Hebben de recente Mercury modems ( de witte) ook dit probleem met de poorten of is dit alleen met de zwarte CBN modems...?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.


@dusbaba@  schreef:

... knip ....

 

Hebben de recente Mercury modems ( de witte) ook dit probleem met de poorten of is dit alleen met de zwarte CBN modems...?


 

@dusbaba ikzelf heb een modem-only met eigen router, dus daar kan ik niet op antwoorden ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

Bestaan er dan  geen routers waar je een bepaald MAC ID kan ingeven in de router om aan een bepaald  toestel een extern IP te geven ipv dit te geven aan de LAN poort van de router zoals hierboven reeds vermeld? Dit zou mijn probleem kunnen oplossen daar ik 3 settopboxen in huis heb...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

Er bestaan routers met IPtv optie. Dat is dan 1 poortje die gewoon rechtstreeks aan het internet wordt gekoppeld. Als je daar dan een switch achter hangt kan je uw 3 boxen daarop verbinden. Die zullen dan elk een 10.x.x.x adres krijgen maar geen extra  IP adres van je interne LAN.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.


@dusbaba@  schreef:

Bestaan er dan  geen routers waar je een bepaald MAC ID kan ingeven in de router om aan een bepaald  toestel een extern IP te geven ipv dit te geven aan de LAN poort van de router zoals hierboven reeds vermeld? Dit zou mijn probleem kunnen oplossen daar ik 3 settopboxen in huis heb...


@dusbaba, Nee, zoiets kan niet. Het extern adres moet door telenet uitgedeeld worden en is dus een publiek adres. Hetgeen jij aanhaalt is "IP adres reservation" op basis van een MAC adres, en dat kan natuurlijk met bijna elke router, maar je kan daar niet zomaar een extern publiek adres mee uitdelen. Het enige wat kan is de reeds aangehaalde IPTV optie, dat is eigenlijk een manier om één welbepaalde LAN poort toch rechtstreeks aan de modem aan te sluiten zodat die wel een publiek adres van telenet krijgt. Aan die poort kun je dan zoals gezegd ook weer een switch hangen zodat je meerdere toestellen een extern adres kan laten toekennen. In uw geval met de router boven (en de modem-only beneden) een switch aan de IPTV poort hangen voor uw digiboxen/corders en de andere toestellen rechtstreeks aan de drie andere poorten voor het interne netwerk. Beneden aan de modem, ook weer met een switch wat een modem-only heeft maar één UTP poort, kan je dan ook nog kabels hangen voor digicorders/boxen beneden, maar nog andere toestellen beneden aan het interne netwerk hangen kan dus niet meer rechtstreeks bekabeld. Om dat te verwezenlijken zul je ofwel met WiFi vanop de bovenverdieping ofwel met powerline moeten werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

Dan is een modem only niet voor mij de oplossing vrees ik.

Naar boven gaat 1 utp met digibox maar ook mijn IP camera zit aan switch boven.

 

Router boven is ook geen optie want beneden staat mijn NAS en andere toestellen die zeker in mijn netwerk moeten staan. Van powerlines voor deze zaken ben ik niet echt een grote fan.

 

Van Telenet heb ik ondertussen de mededeling gekregen dat ze nog steeds aan "mijn dossier" bezig zijn na vraag hoe het met mijn probleem is gesteld... Daar heb ik eerlijk gezegd ook niet zo'n goed oog in.

 

Enige mogelijkheid is denk ik om modem te swappen naar een Mercury en hopen dat portforwarding met dat type wel goed werkt...

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 232
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

beneden switch, boven switch, alles erop , router met wan en lan poort op de switches. vaste ip adressenj uitdelen geen dhcp. pas op, sommige routers kunnen hier niet tegen

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 232
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Poort open in mijn telenet maar toch staat ze toe.

-dit kan dus zo in het geval van de modem only-situatie- . let wel, met zulk een modem kan je niet je verbonden verbruikers en toegewezen ip(v6) adressen in een overzicht bekomen

0 Likes