Port Forwarding / Firewall / DMZ problemen
Ik heb een port forward ingesteld op het IP-adres van mijn Raspberry Pi webserver, poort 80, TCP-protocol. Alles werkte prima (ook toegang van buiten m'n netwerk) tot en met eergisteren, toen het dynamische IP-adres van de Raspberry Pi 's nachts opeens veranderde.
Ik ben toen naar mijn.telenet gegaan en heb het IP-adres van de port forward veranderd naar het nieuwe IP-adres van mijn Raspberry Pi. Via het lokale IP-adres, het externe IP-adres en mijn .be-domeinnaam kan ik mijn website bereiken zolang ik binnen mijn netwerk ben, maar niet van buitenaf.
Daarna heb ik m'n Raspberry Pi een statisch IP-adres gegeven binnen de gepaste range (192.168.0.20) om een conflict met IP-adressen uit te sluiten, en de port forward aangepast. Geen verandering.
Goed, ten einde raad heb ik de port forwarding uit gezet en het IP-adres van de Raspberry Pi in de DMZ gezet. Geen verandering.
MAW: Telenet doet de port forward binnen m'n eigen netwerk maar niet van buitenaf, want als ik mijn externe IP-adres (78.23.xxx.xx) of .be-domeinnaam gebruik binnen m'n eigen netwerk, kom ik op de Raspberry Pi. Van buitenaf lukt het niet.
PS: via online poort-checkers krijg ik te zien dat poort 80 gesloten is.
PPS: de Telenet firewall staat uitgeschakeld bij IPv4 en IPv6, maar online firewall-checkers geven aan dat de firewall nog steeds aan staat en poort 80 in stealth modus staat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
portforwarding
-
Raspberry Pi