Beantwoorden
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Hallo iedereen,

Ik heb de meeste oplossingen al gezocht hier op de netweters, maar ik raak er niet aan uit. 

Ik zou dus enkele poorten moeten kunnen forwarden. Mijn setup is tamelijk basic dus ik weet niet waar mijn probleem ligt. 

Ik heb een DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) van Telenet in de garage die via Bridging naar mijn Asus Wifi router loopt. 

Alle toestellen die ik bezit zijn verbonden aan mijn eigen Asus router. 

Ik probeer nu reeds enkele dagen enkele poorten te openen (wat vroeger altijd is gelukt) maar het lukt me niet. 

Ik heb mijn Mac adres van mijn router netjes ingevuld bij de expert instellingen van Telenet. DMZ staat op 0. 

Als ik het goed voorhad zou ik bij de forwarding rules van Telenet zelf niets hoeven in te vullen, maar simpelweg alles in de interface van Asus moeten kunnen juist zetten. Dus mijn intern ip adres van mijn PC - de poort die ik wil openen en het protocol. Maar hoezeer ik ook regels blijf toevoegen alle poorten blijven dicht.

Kan iemand  mij eens stap voor stap nogmaals de regels voor het openen van de poorten uitleggen aub. 

0 Likes
20 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port Forwarding draait in de soep.

Het duurde even, maar de afbeeldingen zijn nu zichtbaar. Inderdaad ontvangt je Asus router een publiek IPv4 adres. Dat betekent dat de "bridge" functie op de Telenet HGW goed geconfigureerd is en werkt.

Het betekent ook dat al het verkeer vanaf het internet naar dit publieke IPv4 adres rechtstreeks aan je Asus router wordt doorgegeven, zonder dat de Telenet HGW hier NAT op uitoefent. Port-forwarding op de Telenet HGW is dus niet noodzakelijk.
Zoals anderen al schreven is het belangrijk de port-forwarding correct te configureren op de Asus router. Deze doet NAT.
Is het apparaat wat je bereikbaar wilt maken rechtstreeks aan de Asus router verbonden?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Port Forwarding draait in de soep.

Totaal geen idee waarom het niet functioneert. Je hebt een publiek IP op je router, port forwarding zou moeten werken.

Ik zou de handleiding van de Asus-router eens lezen vanaf bladzijde 74: https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/wireless/RT-AX92U/E15762_RT-AX92U_UM.pdf?model=RT-AX92U

0 Likes
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Dag BandR,

 

1. Ik krijg dus die UPNP niet meer uitgezet op mijn modem. 

Ik heb hiervoor contact opgenomen met Telenet en ze gingen het doorgeven aan de acherliggende technische hulp. Daarmee moest ik het doen. Als ik het knopje UPNP uitschakel en op wijzig druk. Dan is bij de eerstvolgende refresh of herinlog op mijn Telenet dit vakje terug aangevinkt. 

 

2. De digibox zit inderdaad in de Asus router op een apart gehouden LAN poortje. Om de box digitaal te maken heeft Asus een optie nl. IPTV STB-poort kiezen, hierdoor krijg je bij de Telenet de digibox digitaal terwijl ie aangesloten is op de Router.

Alle Firewalls liggen atm uit bij de Asus router. Het enige wat ik mss nog kan doen is wat rommelen met de NAT functie. Ik vermoe dat die dubbel dicht zal zijn. Maar meer dan dat kan ik niet meer bedenken. 

 

EDIT:

We beginnen ergens te raken! Hoera.

Via Portscan ben ik volgend te weten gekomen: 

Als ik scan op mijn publiek adres kom ik volgend te weten

gABBY025_0-1682685590333.png

 

Bij het controleren van de poorten die hier in deze lijst staan kom ik te weten dat ze effectief OPEN staan! Hoera! 

Bij de Portscan van mijn intern IP Adres kom ik volgend te weten: 

gABBY025_1-1682685705796.png

 

En bij het checken staat hiervan GEEN ENKELE Poort open. 

Atm kan ik mijn shoutcast laten draaien op één van die open poorten, maar ik zou het toch graag opgelost zien. 

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port Forwarding draait in de soep.

Welk ipv4 adres krijgt uw tv op de gelijkvloers.

Welk ipv4 adres krijgt je Netwerkspeler boven.

Zitten die alle twee in 192.168.X.Y waar de X voor beiden hetzelfde is?

Als beide X gelijk zijn dan moet je enkel in de router op de gelijkvloers portforwarding doen. Zijn de X verschillend dan verdeelt de router boven ook adressen uit en moet je daar de DHCP functie uitzetten.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Port Forwarding draait in de soep.

Is die port forword soep lekker ? 😁 ik hou van gekruid 😀

0 Likes
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Jup. Tv krijgt netjes z'n ip van de dhcp van de router. Mijn tweede router boven staat wel degelijk in Ap modus en verdeelt dus geen adressen.

0 Likes