Beantwoorden
RudySteyaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

Ik heb twee eenvoudige port-forwarding rules ingesteld op de modem (docsis 3.1 E). 

192.168.0.10    80 - 80   80   Both

192.168.0.10     3380 - 3390    3389    Both

poort 80 staat open (te controleren via yougetsignal bv.)

maar 3380 tem 3390 blijven hardnekkig dicht (modem herhaaldelijk herstart).

Bedoeling is om de eigenlijke forwarding dan in de lokale router te regelen.

Is het toeval of werkt enkel de eerste regel of…

Iemand een suggestie?

ps. 80 - 80 op eerste regel er per ongeluk in gekregen. Ik weet niet precies hoe. Er komt steeds een boodschap ‘De reeks mag enkel cijfers bevatten zolang de poortwaarden gelijk zijn’ en dan komt er geen wijzigen button. Foutje in de interface wellicht. Daarom in de tweede regel dan maar verschillende poortwaardes genomen hoewel het me eigenlijk enkel om 3389 gaat.

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Port Forwarding

9 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1195
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?


@RudySteyaert  schreef:


Bedoeling is om de eigenlijke forwarding dan in de lokale router te regelen.

Waarom stel je dan geen bridging in? Dan krijgt je “lokale router” een publiek IP-adres en hoef je geen gebruik meer te maken van de instellingen in MyTelenet.


@RudySteyaert  schreef:

ps. 80 - 80 op eerste regel er per ongeluk in gekregen. Ik weet niet precies hoe. Er komt steeds een boodschap ‘De reeks mag enkel cijfers bevatten zolang de poortwaarden gelijk zijn’ en dan komt er geen wijzigen button. Foutje in de interface wellicht. Daarom in de tweede regel dan maar verschillende poortwaardes genomen hoewel het me eigenlijk enkel om 3389 gaat.

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Port Forwarding


Dat is inderdaad een gekend probleem in de interface. Eens dit opgelost is zal het weer mogelijk zijn om een enkele poort te forwarden.

Aangezien je 3389 wil openen geef je best "192.168.0.10     3389 - 3390    3389    Both" in.

Wat je nu gedaan hebt is (volgens mij) 3380 gelinkt aan 3389, 3381 aan 3390 en zo verder.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RudySteyaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

Dank voor uw antwoord

Ik wil liever niet alles open zetten, vandaar voorkeur voor selectieve forwarding ipv bridging.

Ik interpreteer het zo dat er bij 'externe poort' de range dient opgegeven te worden waarnaar 'geluisterd' wordt. Alles wat extern binnen die range valt wordt dan doorgegeven aan de interne poort. Zie ik dat verkeerd?

In ieder geval, ik heb de regel verandert naar extern:3389-3390 en intern:3389 maar het probleem blijft. 3389 blijft gesloten :O( 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1195
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

Bij bridging staat nogsteeds niet alles open; het zijn dan de instellingen op je eigen router die bepalen of een poort open staat.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RudySteyaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

Klopt, maar het potentieel gevaar komt dan toch weer een stapje dichter.

 

Neemt niet weg dat het vreemd is dat ik de poort niet open krijg. Probeerde het ook al met 5000, lukt ook niet.

RudySteyaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

@CaroO 

Ik heb dit per ongeluk als oplossiing aangevinkt. Kan dit weer ongedaan gemaakt worden want het werkt nog steeds niet.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5332
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

@RudySteyaert als je router gebridged is via de telenet modem dan is de telenet modem instellingen niet meer nodig, alles moet dan via je eigen router ingesteld worden, dat is juist het voordeel van bridgen van je eigen router op de telenet modem, maar dan wel met de E modem/router van telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RudySteyaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

Dat snap ik, maar o.a. deze boodschap schrikt me af.

Bridging laat toe om een apart publiek IPV4-adres en een IPV6 subdelegate (afgeleid van de eigen IPV6 prefix van de modem) toe te wijzen aan één specifiek intern toestel. Andere interne toestellen krijgen (zoals in een gewone situatie) een lokaal IPV4/IPV6-adres toegewezen van de DHCP-server op de modem (of eventueel via SLAAC in het geval van IPV6). Deze IPV6-adressen komen uit een delegate van de modems eigen IPV6 prefix (die gescheiden is van de vooraf benoemde subdelegate). Interne communicatie tussen het toestel met bridging en de andere interne toestellen is niet mogelijk. Waarschuwing: als je bridging activeert, verandert de werking van je modem ingrijpend. Telenet is niet aansprakelijk voor problemen die het gevolg zijn van foutieve configuratie.

Omdat ik niet kan inschatten wat het effect op de rest van de installatie (TV en digiboxen) is.

Snap dat regeltje in vetjes niet. Wat is het toestel met bridging? Mijn router? Interne communicatie met mijn router en andere interne toestellen is niet mogelijk? 'k Snap er niks van.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5332
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

@RudySteyaert de router achter de telenet modem via switch wordt niet veranderd, het is enkel de router dat via bridgen werkt dat via de modem van telenet is gelinkt dat onder je eigen risico valt, alle toestellen op je router zijn intern nog gelinkt, enige dat niet meer gelinkt is zijn de toestellen dat via de switch gaan, maar daar kan je toch bitter weinig mee doen met je digicorders en digiboxen op je pc of iets anders, let wel op, met je digicorders kan je nog bestanden afspelen via je intern netwerk, daar je een gescheiden netwerk hebt dan zal dit niet meer mogelijk zijn omdat de switch en router elk een ander ip adres krijgen.

weet niet of dit laatste een probleem is dat je geen DLNA meer kan gebruiken op je digicorders van bestanden op je pc bv of een nas achter je eigen router.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RudySteyaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Port forwarding: Niet alle regels werken. Wat nu?

Nee, DLNA gebruik ik niet.

Ik zal het even moeten proberen als er wat ruimte komt om te experimenteren.

Beetje frustrerend wel dat een elementaire port-forward niet werkt. Hoe moeilijk kan het zijn.