Beantwoorden
Wova
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Port forwarding - gewijzigd?

Ik had al een aantal port forwardings ingesteld staan; nu lijkt het erop dat de instellingen hiervoor zijn gewijzigd zodat je een externe poort of poortrange kan laten forwarden naar een verschillende interne poort (modem instellingen - geavanceerd - IPv4 Forwarding). Mijn vorige instellingen zijn hierin mooi overgenomen. Mooi zou je denken, dit had Telenet al veel vroeger moeten doen. Alleen kan ik momenteel niks wijzigen - de knop 'Wijzigingen opslaan' blijft grijs als ik iets verander. En als ik over een ingestelde poort ga (klik en tab) krijg ik de melding  'Dit is geen geldig poortnummer' (zelfs op poort 80 of 443).

Doe ik hier iets fout?

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding - gewijzigd?

Inderdaad een aantal fouten daarin.

Een nieuwe regel maken lukt niet als je externe poorten in vult en ook de interne poort. Dan krijg je de melding geen geldig poortnummer. En blijft opslaan grijs.  Zie screenshot

 

opslaan01.PNG

 

Als je interne poort niet invult dan kan je wel opslaan. Het feit dat je interne poort kunt invullen leidt allen tot nodeloze verwarring. Of is dit bedoeld voor latere portswitching? Conclusie: interne poort leeg laten ook als je veranderingen wil aanbrengen.

Hier een screenshot dat het dan wel gelukt is.

 

opslaan02.PNG

 

@Suzy  Bug om te rapporteren?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Port forwarding - gewijzigd?

Dat heb ik dus ook sinds zondag. Kan je andere wijzigingen doorvoeren, zoals bij subnet veranderen?

ik kan helemaal niets meer wijzigen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding - gewijzigd?

@Steven-E  Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar de poorten veranderen lukt wel als je interne poort blank laat. Strange effect ( Liedje van Tom Jones)😂🤔

Wat ik wel nog wil proberen is de portforwarding bij IPv6.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Port forwarding - gewijzigd?

Ik kan op geen enkele manier port forwardings aanpassen, verwijderen, toevoegen, (de-)activeren.

Ook andere setting bij "geavanceerd" zoals subnet veranderen lukt niet. De bewaarknop blijft grijs.

Ik heb wellicht een meer specifiek probleem gelinkt aan de nieuwe E-Router?

 

edit: opgelost door modem eerst naar fabriekinstellingen te resetten, reboot en een paar minuten wachten. Hierna waren wijzigingen weer mogelijk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Port forwarding - gewijzigd?


@igvfer  schreef:

Inderdaad een aantal fouten daarin.

Een nieuwe regel maken lukt niet als je externe poorten in vult en ook de interne poort. Dan krijg je de melding geen geldig poortnummer. En blijft opslaan grijs.  Zie screenshot

 

opslaan01.PNG

 

Als je interne poort niet invult dan kan je wel opslaan. Het feit dat je interne poort kunt invullen leidt allen tot nodeloze verwarring. Of is dit bedoeld voor latere portswitching? Conclusie: interne poort leeg laten ook als je veranderingen wil aanbrengen.

Hier een screenshot dat het dan wel gelukt is.

 

opslaan02.PNG

 

@Suzy  Bug om te rapporteren?


@igvfer bedankt om dit te melden. Ik geef het intern door om eens te bekijken! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Wova
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Port forwarding - gewijzigd?

Nog eens geprobeerd; ook als ik interne poort leeg laat kan ik niks opslaan.

 

0 Likes
Wova
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Port forwarding - gewijzigd?

OK, ikheb er nog wat verder mee zitten prutsen:

- ik stelde port forwarding in voor poort 80 tot 81 (ipv van 80 tot 81) en ziedaar! ik kan mijn wijzigingen opslaan. Vervolgens waren wel al mijn bestaande portforwarding instellingen verdwenen.

Maar ik kan nu wel port vorwarding instellen naar een andere interne poort (dus bvb range 10443-10444 naar intern 443-444). Een enkele poort (dus bvb 80 tot 80) lukt niet.

 

screenshot.jpg

 

Dat is dus al beter maar nog niet helemaal zoals het moet

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding - gewijzigd?

@WovaDat is zeker al een vooruitgang als dit lukt want dan zit er toch portswitching in.  Straks eens uitproberen.

Edit: Inderdaad die portswitching van een range poorten lukt, maar dat van een enkele poort niet.

@SuzyIets om nog eens te melden? Alvast leuk dat we aan portswitching kunnen doen. Opent leuke mogelijkheden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wova
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Port forwarding - gewijzigd?

portswitching werkt dus prima. Ik kan nu mijn home-assistant extern vanaf poort 18123 bereiken, intern 8123. Je moet dus wel 18123-18124 -> intern 8123 instellen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Port forwarding - gewijzigd?


@igvfer  schreef:

@WovaDat is zeker al een vooruitgang als dit lukt want dan zit er toch portswitching in.  Straks eens uitproberen.

Edit: Inderdaad die portswitching van een range poorten lukt, maar dat van een enkele poort niet.

@SuzyIets om nog eens te melden? Alvast leuk dat we aan portswitching kunnen doen. Opent leuke mogelijkheden.


@igvfer heb jullie bevindingen eens doorgestuurd om te laten nakijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding - gewijzigd?

Is er iemand die VLC mediaplayer op zijn PC heeft staan? Kwestie om ook eens te testen of de RTSP poort correct wordt geswitcht. Dan kan ik niet testen via een browser, er is geen enkele die RTSP ondersteunt. VLC doet dat wel. Maar als ik het via mijn DDNS doe op mijn PC dan loopt mijn modem weer vast door die NAT loopback bug.

Edit: Ondertussen VLC voor android op mijn smartphone geïnstalleerd en via mobiele data geprobeerd en de portswitching werkt blijkbaar correct.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Port forwarding - gewijzigd?


@Suzy  schreef:

@igvfer  schreef:

Inderdaad een aantal fouten daarin.

Een nieuwe regel maken lukt niet als je externe poorten in vult en ook de interne poort. Dan krijg je de melding geen geldig poortnummer. En blijft opslaan grijs.  Zie screenshot

 

opslaan01.PNG

 

Als je interne poort niet invult dan kan je wel opslaan. Het feit dat je interne poort kunt invullen leidt allen tot nodeloze verwarring. Of is dit bedoeld voor latere portswitching? Conclusie: interne poort leeg laten ook als je veranderingen wil aanbrengen.

Hier een screenshot dat het dan wel gelukt is.

 

opslaan02.PNG

 

@Suzy  Bug om te rapporteren?


@igvfer bedankt om dit te melden. Ik geef het intern door om eens te bekijken! 


@igvfer, dit is ondertussen opgelost. Het werd meegenomen in de fix van afgelopen maandag. Ik dacht, ik laat het nog even weten. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wova
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Port forwarding - gewijzigd?

Inderdaad, net getest, is in orde nu.

0 Likes