Beantwoorden
Thijs1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

Beste Netweters,

 

Ik krijg de port forwarding niet aan de praat. Ik heb een Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA van Telenet en een Orbi router van Netgear.

 

Ik wil mijn NAS synology vanop het internet bereiken, ik heb deze hiervoor een vast ip gegeven en binnen het netwerk kan ik op port 5000 de nas bereiken. 

 

Ik heb een port forward regel aangemaakt op de OrbiScreenshot 2020-12-01 at 13.25.02.png

 

 

 

Ik kan niks configureren aan de Modem Only binnen mijn.telenet klopt dit?

Als ik de Diskstation de router laat configureren dan meld die dat er meerdere routers op het netwerk actief zijn.

 

Screenshot 2020-12-01 at 13.29.55.png

 

Iemand een idee waarom dit niet wil werken?

0 Likes
7 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

Je afbeeldingen zijn nog niet zichtbaar, maar hier alvast wat feedback:

  • behalve een fixed IP adres, heb je de NAS ook de juist default gateway instellingen gegeven? Anders weet deze niet hoe de remote gebruiker te bereiken
  • vanaf het internet moet je het externe/publieke IP adres gebruiken om te connecteren, dus bijvoorbeeld http://94.225.x.y:5000/. Je juiste publieke IP adres kun je vinden door bijvoorbeeld de speedtest of watismijnip te bezoeken.
  • Je dient TCP te portforwarden (UDP is niet nodig). De interne port is 5000. IP adres is het fixed adres wat je de NAS hebt gegeven. Extern heb je de vrije keuze. Als je liever bijvoorbeeld 25000 gebruikt kan dat ook. Pas dit wel aan in de link die je gebruikt.
  • Inderdaad, in de modem-only kun je / hoef je niets te configureren
  • Misschien gebruik je liever/beter https? Dan dien je port 5001 te port-forwarden

   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

Misschien toch even voor de zekerheid, welk type modem gebruik je juist?

Ik krijg de indruk dat het een CV8560E zou kunnen zijn, wat niet een modem-only is.

Je kunt dat type "modem" wel in een bridge mode zetten, dit doe je via mijn.telenet

 

Je dient dan bij de advanced setting het mac adres van je eigen router (WAN port) in het veld bridge in te geven. Als het goed is staat dit MAC adres al in je lijstje, gewoon even copy-paste doen.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

@Thijs1 

 

Wat @Arnie  hier aanhaalt zou best wel eens kunnen kloppen. Je hebt een E-router en geen modem-only. Het kan nu wel zijn dat je in "mijn telenet" een EMTA ziet staan, maar dat is dan een foute ingave vanwege telenet.

 

Ik zie anders geen reden dat je de melding krijgt dat je twee routers in uw netwerk hebt.

 

Indien dat zo is ga je dat wel moeten laten aanpassen alvorens je de MAC Passthrough kunt aanzetten. Zolang de E-router niet correct ingevoerd is kun je er ook niks in aanpassen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

@Thijs1 

 

Los van het portforwarding issue: inderdaad, aan een modem-only of het modem gedeelte van een HGW en E-router kun je niks aanpassen. Dat is ook voor niks nodig. Alles wat je wil, kan of mag doen is steeds op het router gedeelte.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

Kijk het best even op de sticker op het modem. Hierop staat het type nummer vermeld.

Als het een CV8560E (of E-router) is, dan zul je binnen mijn telenet de volgende type aanduiding moeten zien bij "mijn thuisnetwerk" :

DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)

 

Je kunt hier ook even een foto plaatsen van de sticker. Je moet dan wel de MAC addres info even afdekken, want die mag hier op het forum niet zichtbaar gemaakt worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thijs1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

Hallo, bedankt alvast om mee te denken. Ik denk inderdaad dat ze me geen modem only hebben meegegeven maar dit wel zo hebben geconfigureerd in hun systeem want ik kan op mijn.telenet echt niks instellen.

 

Op de sticker van het telenet apparaat staat: CV8560E.

 

Ga denk ik telenet contacteren om dit recht te zetten en zien of ik er dan uit kom met die bridge modus.

 

Nogmaals bedankt! Groet Thijs

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding met Orbi en Modem Only 24*8 DOC 3 EMTA

@Thijs1 

 

Je hebt dus inderdaad de E-modem al in huis. Om die te kunnen instellen moet de klantendienst uw configuratie wel degelijk eerst aanpassen. Vermeld dus zeker uw MAC adres (van de E-router dus) bij uw aanvraag tot rechtzetting.

 

Je kan intussen al wel eens nadenken over de configuratie van uw VLAN voor de digicorders. Kan je realiseren wat er werd aangegeven? En ook, kan je op uw router zelf ook "MAC bridging" instellen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.