Beantwoorden
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Port forwarding opslaan werkt niet

Hallo iedereen ik wil een port forwarden, dus ik ga naar mijn port forwarding bij telenet en ik weet niet of de lay out veranderd is maar deze ziet eruit zoals op de afbeeldingen. Opzich is dit geen probleem maar wanneer ik iets verander blijft de wijzigingen opslaan nog altijd grijs. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb mijn modem al opnieuw opgestart, andere browser geprobeerd en een andere pc gebruikt. Hartelijk Bedankt.

https://imgur.com/a/piG79Q9

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding opslaan werkt niet

@TaNium  misschien eens proberen de modem eens  te herstarten . Daarna eens zien of u bepaalde wijzigingen kan doen en opslaan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding opslaan werkt niet

Er zit nog ergens een bug.

Maar zo zou het moeten werken:

IPadres

beginpoort extern

eindpoort extern

Als bovenstaande gelijk zijn dan niets invullen bij beginpoort intern

TCIP, UDP of beiden kiezen

Actief zetten

Helemaal onderaan klikken op wijzigingen opslaan.

Zijn begin en eindpoort verschillend, dan kan je bij beginpoort intern OF dezelfde poort intikken of een andere poort (portswitching).

Altijd eerst de kleinste poort eerst intikken.

Dus IP 192.168.0.50  beginpoort 9000, eindpoort 9010 en dan interne poort 8000 of 9000 zou moeten lukken.

Er is al gerapporteerd dan 1 enkele poort switchen niet lukt. Het moeten er minsten 2 zijn.

Ik zie ook dat je een poort wil openen op IPadres 192.168.0.255. Dat is niet mogelijk want dat is het broadcastadres. Adressen waar je niet kan op forwarden zijn per definitie via de Telenetrouter:

192.168.0.0 = netwerkadres

192.168.0.1 = default gateway

192.168.0.255 = broadcastadres.

(Subnetmask 255.255.255.0, kan niet veranderd worden bij telenet)

Dus je kan dit ook niet als vast IP adres gebruiken.

Dus zeker niet voor Wake On Lan.

Bij andere routers kan dat eventueel wel naargelang het subnetmask dat je gebruikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Port forwarding opslaan werkt niet


@TaNium  schreef:

....... maar wanneer ik iets verander blijft de wijzigingen opslaan nog altijd grijs. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?


Zet je modem weer op basisinstellingen bij "mijn telenet" en alles zal weer in te stellen zijn. Ik heb dit laatst voorgehad bij een aanpassing bij bridging op de e-router

TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Port forwarding opslaan werkt niet

Hartelijk bedankt allemaal om te reageren. Nu werkt het terug ik heb men modem opnieuw opgestart en heb alle velden leegemaakt, dan opgeslagen en daarna ze terug ingevuld nu werkt weer alles zoals het moet.

@igvfer het broadcast addres had ik geprobeerd om te gebruiken voor wake on lan zodat alle apparaten zou opgestart zouden worden omdat het vaste ip niet werkt om de ene of de andere reden maar hier ga ik later nog eens dieper op in kijken. Toch bedankt om me hiervan op de hoogte te brengen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding opslaan werkt niet

Ondertussen heb ik opgemerkt dat je zowel een range van poorten of een enkele poort kan switchen. Bij deze blijken de problemen opgelost.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.