Zelfde probleem hier in Nijlen. Port forwarding werkt niet meer out of the blue
sinds een aantal dagen ... weekje ... dat kan 'k niet 100% zeggen ... 2 weken geleden was het zeker nog OK.
Modem : CH7465LG-TN met daarachter een Edgerouter. Dubbel NAT dus ...
Dat werkt al enkele jaren prima ... nu niet meer ... sinds de 500Mbit 'upgrade'
waar 'k niks aan heb ... 'k heb speedboost 1Gb ?? Waarschijnlijk toeval ?
Mijn telenet adres is 'pingbaar' van buitenuit (bij mijn dochter), maar niet van hier intern.
Ik gebruik no-ip dyndns ... IPV4 adressen kloppen.
Alle normale internet traffic is OK.
Port forward settings gecheckt in My Telenet : in orde, niet gewijzigd. Edgerouter ook OK.
Het zijn 2 poorten ... niets ingewikkelds.
Modem gereset via "my Telenet"
Modem power off/on
Modem gereset via knop achteraan
Port forward rules gedeactiveerd en terug gezet
Firewall op modem afgezet, terug opgezet ...
Edgerouter herstart ... you never know ...
Helpt allemaal niet ...
Access op WAN poort van Edgerouter werkt wel ... dus het stuk Edgerouter Wan naar intern LAN lijkt OK.
Zucht. Ik zal morgen naar Helpdesk bellen, maar verwacht er niet veel van ...
Ik zie wel dat mijn modem CH7465LG-TN ... maar goed is voor 600Mbit ... en 'k heb een giga speed boost ...
Kan 'k gewoon naar een servicepunt stappen en een andere modem vragen die wel 1Gbit rated is ?
Of heb 'k een of ander ticket nummer nodig ?
Grtjs,
Guy