25.511
netweters
|
157.580
antwoorden
|
21.277
vragen
|
Ik heb een Docsis 3.1 Wireless en ik heb jaren vanaf mijn werk succesvol een RDP-verbinding (remote desktop) opgezet naar een pc die ik thuis heb staan, over poort 5000. Daar had ik bij expertinstellingen een port forwarding-regel voor ingesteld.
Sinds een paar dagen kan ik via RDP geen verbinding meer maken met mijn pc thuis. Ik gebruik een dynamische hostname van No-IP.org en het IP-adres dat daar gekend is, is correct (ik kan ook niet direct naar mijn IP-adres connecten, maar als ik thuis zit op mijn laptop, kan ik wel een verbinding naar de pc maken door te connecten naar het interne IP-adres).
Ik heb alle forwarding-rules al eens verwijderd en opnieuw ingesteld, en tussendoor ook de modem meerdere keren herstart.
Alvast dank, en met groeten,
.:: Default ::.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zelfde probleem hier in Nijlen. Port forwarding werkt niet meer out of the blue
sinds een aantal dagen ... weekje ... dat kan 'k niet 100% zeggen ... 2 weken geleden was het zeker nog OK.
Modem : CH7465LG-TN met daarachter een Edgerouter. Dubbel NAT dus ...
Dat werkt al enkele jaren prima ... nu niet meer ... sinds de 500Mbit 'upgrade'
waar 'k niks aan heb ... 'k heb speedboost 1Gb ?? Waarschijnlijk toeval ?
Mijn telenet adres is 'pingbaar' van buitenuit (bij mijn dochter), maar niet van hier intern.
Ik gebruik no-ip dyndns ... IPV4 adressen kloppen.
Alle normale internet traffic is OK.
Port forward settings gecheckt in My Telenet : in orde, niet gewijzigd. Edgerouter ook OK.
Het zijn 2 poorten ... niets ingewikkelds.
Modem gereset via "my Telenet"
Modem power off/on
Modem gereset via knop achteraan
Port forward rules gedeactiveerd en terug gezet
Firewall op modem afgezet, terug opgezet ...
Edgerouter herstart ... you never know ...
Helpt allemaal niet ...
Access op WAN poort van Edgerouter werkt wel ... dus het stuk Edgerouter Wan naar intern LAN lijkt OK.
Zucht. Ik zal morgen naar Helpdesk bellen, maar verwacht er niet veel van ...
Ik zie wel dat mijn modem CH7465LG-TN ... maar goed is voor 600Mbit ... en 'k heb een giga speed boost ...
Kan 'k gewoon naar een servicepunt stappen en een andere modem vragen die wel 1Gbit rated is ?
Of heb 'k een of ander ticket nummer nodig ?
Grtjs,
Guy
Gewoon inruilen voor een CV8560E of F@ST3896LG-TN en die in bridge mode zetten naar je Edge router.
Geen ticket nodig, al doen sommige winkels moeilijk: beweren dat dit enkel voor business klanten is, dat er geen voorraad is. Dus best even op voorhand bellen op te vragen of het mogelijk is. (Indien niet, dan bel je naar een andere Telenet winkel.)