Beantwoorden
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Wij hebben sinds een tijdje geleden de nieuwe 360 wifi modem gehad. Intussen hebben wij wat problemen gehad met diensten die maar half werkten maar die intussen volledig zouden moeten opgelost zijn en volgens de klantendienst zou alles aan zowel de diensten als de modem 100% functioneel zijn.
Nu zit ik met het volgende: ik heb thuis een server waarmee ik verschillende dingen run zoals bijvoorbeeld een gameserver (Minecraft specifiek), een fileserver (met een FileZilla server eraan), bots voor Discord, enzovoort. Vroeger was dit allemaal geen probleem, maar nu lijk ik verschillende dingen niet meer in orde te krijgen.

Poorten zoals 25565 en 21 krijg ik onmogelijk open maar poorten zoals 20 en 3389 gaan dan wel. Ik heb geen enkel idee wat er misloopt of wat ik misdoe. Uit wanhoop heb ik de DMZ willen instellen maar dit werkt niet op de Mijn Telenet site (ik kan een getal invoeren maar nergens opslaan).

Wat heb ik geprobeerd: Modem gereset, alle portforwardingregels proberen verwijderen (lukt ook niet, die blijven staan voor 1 of andere reden), op mijn server alle firewall instellen gereset en opnieuw geprobeerd, in elke regel gewisseld tussen alle protocols, server ip al paar keer veranderd.

 

poorten.png

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Port forwarding werkt niet meer

0 Likes
22 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Ben je echt wel zeker van je publiek adres? Het is heel normaal een ander publiek adres te hebben bij een modemwissel. Controleer het eens met deze link: https://www.watismijnip.be/

0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Ik ben het heel zeker, ik ben al bezig met computers sinds ik klein ben en ken zeker het verschil tussen intern en externe ip. Ik ben eigenlijk ook 99% zeker van het feit dat het probleem niet bij mij ligt sinds ik firewalls zelfs uitgedaan heb yet veranderd het niks

0 Likes
ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Ik heb sinds 20 april de 360 modem en 2x pods.
Sinds die 6 maanden werkt er niets buiten het bekabeld netwerk en de telenetwifi (niet mijn ssid) maar enkel op de modem, niet de pods, die zijn zinloos stroom aan het verbruiken.
Triestig en langdurig dossier, maar in het kort. Ook de openstaande poorten werken niet sinds ik die 360 modem heb.
Technieker hiervoor aan de lijn gehad, eentje die ik over de jaren al wat langer kent en alle speciallekes oplost en zijn kunnen niet in twijfel stel.
Hij beweert bij hoog en laag dat de poorten wel degelijk openstaan op de modem zelf en ik ben 100% zeker dat de poorten niet openstaan aangezien ik nergens aan kan.
Maw, ik kan alleen vermoeden dat die nog ergens anders geblokkeerd worden.
Volgens de telenet app heb ik niet eens een modem of pods.
Voor de helpdesk lijkt alles in orde, maar in de praktijk is dat absoluut niet zo.

Ik heb helaas geen oplossing, ik heb vandaag nog eens klacht ingediend via de site en wacht nog een paar dagen af en dan breng ik die rommel terug en vraag naar een modem die alles open heeft staan zodat ik mijn eigen firewall/AP's kan gebruiken want na 6 maand ben ik het nogal beu, zeker omdat de helpdesk mij absoluut niets mag zeggen (wegens de procedure) over mijn dossier en ik geen flauw idee heb of er uberhaubt aan wordt gewerkt.
Als ik vraag naar iemand een meerdere die me wel iets kan zeggen antwoorden dat ze dat ook niet mogen...
 

Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Niet 100% wat ik meemaak sinds bij mij de pods enzo wel zichtbaar zijn, maar dit is inderdaad frustrerend. Al klinkt het van bij jou wel erger, ik snap heel goed waar je door gaat. Zou bij mij ook allemaal oke en wel zijn, en toch geraak ik er dan allemaal niet aan. 

Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Intussen dit geprobeerd, vandaag technieker langsgehad en die is moeten terugkomen omdat een oudere modem met pods geweigerd word. Heb de mesh pods willen wegdoen dan maar word nog altijd geweigerd. Wij mogen als particulier niet zomaar teruggaan naar een oudere modem, m.a.w., back to square one 😕

0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Heb zowel een technieker gehad via remote control als ter plaatse en niemand heeft er iets aan kunnen doen. Technieker ter plaatse had een ouder modem geplaatst die ik ging kunnen bridgen om ervanaf te zijn maar achteraf bleek dat niet te mogen van hogerop en was ik back to square one.

Uiteindelijk heb ik vandaag een vpn aangeschaft die de mogelijkheid geeft om controle te hebben over de poorten, heb daarin de poorten open gezet en alles werkte direct van de eerste keer zonder problemen. Denk dat we hierbij dus wel kunnen uitsluiten dat het probleem aan mij ligt sinds ik niks aan de firewall meer heb aangepast nor heb ik serversettings veranderd.

Dit probleem is duidelijk een Telenet probleem

SiliconWolf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Classic Telenet -_-

0 Likes
ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Er is vandaag terug een technieker (de vijfde) langs geweest, die heeft iemand van het SWAT team gecontacteerd en die heeft me later teruggebeld dat het gelukt was om de modem en pods te activeren.
Ook mijn port forwards hebben eventjes gewerkt. 
Het probleem zit hem dus in die portforwards waardoor die de nieuwe modem en pods niet kon activeren.
Hij heeft alle forwards verwijderd en dan lukte het wel.
Nadien heeft hij de port forwards terug ingesteld en ze werkten allemaal.
Tot ik een van de port forwards aanpaste en dan werkte geen enkele port forward meer.
Het probleem ligt hem waarschijnlijk er in dat ik met de vorige modem een subnet van 192.168.1.x heb ingesteld (en dat ook zo wil).
Maar als ik naar de port forwards instellingen kijk zie ik overal 192.168.0.x staan.
De optie om het (algemeen) subnet in te stellen ontbreekt met die nieuwe modems.

Maw, mij lijkt er wat mis te lopen met de interface van die port forwarding die geen rekening houdt dat men op een ander subnet zit dan het standaard 192.168.0.x.

Men heeft een horrorcase aangemaakt om dit te escaleren.
Blijkbaar zijn er in die zes maanden +70 interventies geweest op mijn modem om dit op te lossen.



0 Likes