Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem
Wij hebben sinds een tijdje geleden de nieuwe 360 wifi modem gehad. Intussen hebben wij wat problemen gehad met diensten die maar half werkten maar die intussen volledig zouden moeten opgelost zijn en volgens de klantendienst zou alles aan zowel de diensten als de modem 100% functioneel zijn.
Nu zit ik met het volgende: ik heb thuis een server waarmee ik verschillende dingen run zoals bijvoorbeeld een gameserver (Minecraft specifiek), een fileserver (met een FileZilla server eraan), bots voor Discord, enzovoort. Vroeger was dit allemaal geen probleem, maar nu lijk ik verschillende dingen niet meer in orde te krijgen.
Poorten zoals 25565 en 21 krijg ik onmogelijk open maar poorten zoals 20 en 3389 gaan dan wel. Ik heb geen enkel idee wat er misloopt of wat ik misdoe. Uit wanhoop heb ik de DMZ willen instellen maar dit werkt niet op de Mijn Telenet site (ik kan een getal invoeren maar nergens opslaan).
Wat heb ik geprobeerd: Modem gereset, alle portforwardingregels proberen verwijderen (lukt ook niet, die blijven staan voor 1 of andere reden), op mijn server alle firewall instellen gereset en opnieuw geprobeerd, in elke regel gewisseld tussen alle protocols, server ip al paar keer veranderd.
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Port forwarding werkt niet meer
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen
-
portforwarding