Beantwoorden
HansVos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

Hallo allemaal, 

Ben hier al zeer veel gelijkaardige berichten aan het lezen maar tot heden geen oplossing gevonden. Ik probeer met Filezilla Server een FTP connectie te maken om mijn camera's toe te laten de files door te schrijven naar mijn desktop.

De poort in MyTelenet staat aangegeven als open maar wanneer ik de poort probeer te bereiken krijg ik door dat ze gesloten is en als ik de FTP test doe vanop mijn reolink krijg ik een "failed" boodschap.

 

Telenet geeft aan de telefoon aan dat ze geen support geven op dit soort "geavanceerde" instellingen dus gooi ik het bij jullie in de groep

 

Alle hulp is zeer welkom

Groeten,

Hans

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Port forwarding

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

@HansVos  Gaat dit over camera's die in dezelfde LAN zitten als je PC? Bijvoorbeeld 192.168.0.0 netwerk?

Dan moet je geen poorten open zetten op je router, want dit passeert je router helemaal niet, enkel het LANswitch gedeelte van je router en zelfs dan nog niet als er nog een switch achter je router hangt zoals ik vermoed.

Je zal in dit geval eerder moeten kijken of deze poort wel open staat op je PC. Kijken onder windows defender of een andere virusscanner.

 

Misschien ook nuttig: https://www.computeridee.nl/workshop/installeer-uw-eigen-ftp-server/ 

Kan je ons zeggen welke camera's je gebruikt? Merk, Type? dan kunnen we je beter op weg helpen. Eventuele software die je gebruikt? Want ik zie ook iets staan als reolink? Ondertussen gezien dat dit het merk camera is.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

Misschien nog even aanvullend:

Port forwarding maakt het mogelijk externe computers (bijvoorbeeld openbare machines op het internet) te verbinden met een bepaalde computer binnen een privénetwerk (LAN).

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Port_forwarding

 

Als het hier dus gaat om camera's en de eigen PC, allemaal al verbonden met het eigen lokale privénetwerk (192.168.0.x), dan is er geen noodzaak voor port-forwarding.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

@HansVos  Ook nog opmerking dat je server als een service moet draaien en actief zijn. Service draait niet, poort is dicht.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

@HansVos Je kan een kijkje nemen op volgende site : https://support.reolink.com/hc/en-us/articles/360013262414-Troubleshooting-FTP-stop-working-

daar staat uitgelegd wat je juist moet doen.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HansVos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

Bedankt Ignace,

De camera's staan op een andere locatie en zijn via het internet bereikbaar, ik ben er ondertussen in geslaagd de poorten open te zetten. Blijkbaar waren de Windows Defender Rules nog niet up to date om de connectie toe te laten.

 

Ik gebruik een Reoling systeem met POE camera's die lokaal opslaan op een NVR en over internet benaderbaar zijn met een mobiele app en een PC/Desktop app

 

Heel handig maar nu moet ik verder debuggen 🙂

Poort is al open maar nu krijg ik nog geen files binnen in mijn Filezilla server 

 

Van Harte bedankt voor de hulp, poort probleem is opgelost

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

Werkt de FTP connectie wel lokaal, vanaf een (andere) PC op hetzelde netwerk?

Besef dat het niet veilig is gebruik te maken van standard FTP (port 21), en deze toegankelijk te maken vanaf het internet.

Indien mogelijk is het beter gebruik te maken van SFTP (port 22). In mijn telenet kun je die eventueel mappen aan een andere externe port. Je kunt bijvoorbeeld opgeven dat extern port 8022 gebruikt wordt, die je dan port-forward naar 22 intern, op het adres van je PC/FTP server.

Misschien eerst eens je connectie naar de (S)FTP server testen van een PC.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

@HansVos    Gewoon uit nieuwsgierigheid. Is het omdat je de opgenomen beelden zowel op je PC en op je NVR wil hebben dat je dit zo wil doen? Eigenlijk een soort backup van de beelden op je NVR?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HansVos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

Hoi Ignace,

 

Ja het is zaak van de beelden langer te kunnen bewaren wanneer nodig, zo een NVR gaat zichzelf altijd overschrijven. Ik zou op deze manier makkelijker de beelden kunnen archiveren en nakijken.

 

Ik zit met 8 camera's op een NVR met 2TB capaciteit dus ik kan wel meerdere maanden de alarmen opnemen maar zou liever met een schema werken waar een deel van de dag op alarm wordt gewerkt en een deel van de dag op continu opnemen met bijkomend alarm.

 

Op deze manier betekent de diefstal van de NVR zelf ook niet dat je alle beelden kwijt bent.
Meestal zou je dan opteren voor cloud oplossingen van de leverancier maar daar zijn ze nog niet aan toe. Mijn verbinding is ook via Tadaam dus via 4G. Ik tracht dus ook te vermijden dat er grote pakketten in één keer moeten opgeladen worden.

 

Groeten,

 

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's

@HansVos  Staat die PC dan op een andere locatie of op dezelfde locatie? Ben je misschien niet beter af met een NAS? Ik neem mijn beelden op, op een NAS. Ik reserveer zoveel ruimte als ik wil en dat is uiteraard ook met rotatie want alles bewaren lukt toch niet hoor. Ik zie dat dit toch ongeveer 600 tot 800MB per dag is per camera. En dit allemaal doorsturen via Tadaam? Ik zou dit toch goed testen hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's


@igvfer  schreef:

uiteraard ook met rotatie want alles bewaren lukt toch niet hoor.


Los van het feit of het lukt; het mag niet.

https://www.politie.be/5439/vragen/wet-en-regelgeving/bewakingscameras

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: FileZilla server en IP-camera's


@Arnie  schreef:

@igvfer  schreef:

uiteraard ook met rotatie want alles bewaren lukt toch niet hoor.


Los van het feit of het lukt; het mag niet.

https://www.politie.be/5439/vragen/wet-en-regelgeving/bewakingscameras

 


Maar wel als het moet dienen als bewijsmateriaal ingeval van een misdrijf. Het zou maar al te gek zijn dat je de beelden van een diefstal ofzo al zou moeten vernietigen voor dat het op de rechtbank komt. Maar in regel is het inderdaad maximum 1 maand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes