Beantwoorden
klant00000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

Sinds een tijd kan ik niet meer portforwarden zonder de error: "error.soa.ConstraintViolationException" te krijgen.

Het maakt niet uit welke poort of welk protocol, de error verschijnt er steeds wanneer ik de wijzigingen wil opslaan. Onlangs ben ik ook overgestapt van een oud abonnement naar "All-in Internet + Tv" maar heb nog steeds de zelfde error.

 

telenet.png

 

Enkele stappen die ik al ondernomen heb:

  • Verschillende default poorten getest
  • Modem herstart en reset
  • Op een andere browser en device getest
  • Telenet's ipv4 firewall bescherming uitgezet
  • Gebeld naar de technische dienst, maar die helpen blijkbaar niet bij portforwaden
0 Likes
22 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@klant00000   Ik zie eerlijk gezegd niet wat je fout doet met deze instelling. Deze foutmelding krijg je normaal bij overlappende poorten. Maar dat is niet zo. Ik heb in mijn portforwarding ook 2 verschillende externe poorten die naar dezelfde interne poort wijzen op hetzelfde IPadres en dat gaat goed.

Alleen probeer is het protocol op "Beide" te zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
klant00000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@igvferMet beide krijg ik helaas dezelfde error.

0 Likes
klant00000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

Update: Wanneer ik mijn lokaal IP verander naar bv 104 die niet bestaat in mijn lokaal netwerk krijg ik de error niet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@klant00000   Waar komt die 192.168.0.103 en 104 dan vandaan? Je moet toch alleen forwarden naar een IPadres waar de toepassing op draait?

Dit zijn toch adressen die uit de DHCP range komen?

Ik weet niet welke toepassing je wil draaien en waarop maar kies dan voor een vast IP tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
klant00000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@igvferIk had even 192.168.0.104 gebruikt om te testen of ik nog dezelfde error zou krijgen. Om zo te achterhalen of het probleem bij mijn computer die op 103 draait lag.
Ik weet nog steeds niet hoe ik precies de error veroorzaak... Als ik de error krijg en daarna de pagina refresh dan staan de regels er nog wel. Maar als ik de poorten dan uittest blijken ze toch niet open te staan. De toepassingen draaien op 192.168.0.103 dat een vaste computer is met Windows als OS en Windows Firewall uitgeschakeld.

 

0 Likes
klant00000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

Ik heb even een video gemaakt want het is namelijk moeilijk om uit te leggen hoe ik aan die error kom.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@klant00000 

Wat ik niet kan zien in deze film is of dit allemaal effectief onmiddellijk achter elkaar gedaan werd.

De wijzigingen die je invoert in Mijn Telenet zijn niet rechtstreeks in de router. Dat duurt een tijdje. Neem een ruime tijd tussen twee aanpassingen.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

domme opmerking wellicht 🙄 maar misschien mag men met TCP geen twee verschillende externe poorten naar dezelfde interne poort forwarden volgens de ingebouwde logica van de router user interface? en, zoals @igvfer aangeeft, probeer ook eens of het al dan niet werkt op een niet DHCP adres.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

Beste,

 

Ik heb hetzelfde probleem.

 

Ben een port forwarding aan het instellen voor Steam en Cs Go.

Hierbij geeft hij dezelfde foutmelding: "error.soa.ConstraintViolationException"

 

Hij geeft deze foutmelding zelfs bij het toepassen van 1 port forwarding.

Deze heb ik toegepast op mijn intern ip adres, en extern ip.

 

Deze werken allemaal niet...

Fijn als je een game wilt spelen, maar je met een slechte netwerkverbinding zit..

 

Heb je dit al doorgemaild naar Telenet ?

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@Booo  Het is nuttig als je een screenshot toont van je portforwarding scherm. Ook eens het intern IPadres van je PC waarop het Steam gedoe draait.

Zorg in elk geval dat je uw server een vast IP geeft buiten de DHCP zone van Telenet. Dus iets tussen 192.16.0.10 en 99.

Kijk na of windows defender of een andere virus/firewall software de poorten niet blokkeert. Voor steam vind ik het volgende: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN-8711 

Dus komt het erop neer om externe beginpoort 27015 tot externe eindpoort 27030 te forwarden naar interne eindpoort 27015 (de rest wordt automatisch ingevuld) protocol: Beide - en Actief.

Als dit niet lukt. kijk dan heel goed de instellingen na op de PC en in de firewall/antivirus van de PC.

Dan moet je ook nog poort 80 en port 443 forwarden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@klant00000  Waarom wil je specifiek naar die poort 103?

Ik lees ook dit: https://www.speedguide.net/port.php?port=103 

Ik zie niet goed in waarom dit nodig is. Het zou mij sterk verwonderen dat je voor een spel externe poorten allemaal naar eenzelfde interne poort zou moeten sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

Beste,

 

Na de aanpassing is het in orde bij mij.

Blijkbaar had ik een overlapping van de poorten inderdaad.

 

 

klant00000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@igvferIk snap het ook niet waarom ik dit deed. Blijkbaar had ik niet door dat de laatste kolom voor interne poort stond. Daar lag het probleem dus. Mijn excuses dat ik dit niet eerder gezien heb. Bedankt voor de hulp!

sebseb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Portforwarding: error.soa.ConstraintViolationException

@igvfer 

Beste, 

Ik heb net het zelfde probleem, in mijn instellingen voor portforwarding, heb ik al vandaag het volgen voorbeeld.

Intern port 21 (twee keer actief) op 2 verschillende Externe port met elk een andere IP.
Ik heb al 4 keer telenet aan de lijn gehad, zonder succes....

Zij hebben wel iets aangepast in hun configuratie.
Als iemand kan mij helpen aub?







0 Likes