Beantwoorden
mathieu20152
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Portforwarding voor remote desktop geeft error

Beste

 

Weet er iemand hoe je meerdere port forwarding kan doen voor een remote desktop en of dit wel gaat? Want momenteel krijg ik de fout "error.soa.ConstraintViolationException".

Mij is het nog niet gelukt om m'n 2main desktop/laptop te portforwarden.

Nog een vraag, hoe kan ik de naam in de remote desktop veranderen want momenteel is het altijd al mn algemeen IP geweest van de modem.

 

Mvg,

Mathieu.

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding voor remote desktop geeft error

De combinatie publiek ip-addres & port moet uniek zijn. Je kunt dus niet twee keer op port 5900 'luisteren' in de forwarding voor twee verschillende interne PC's. (5900 als voorbeeld, de port die VNC gebruikt voor remote desktop).

 

Het is wel mogelijk port forwarding te doen van 5900 extern naar 5900 intern voor PC1, en 5901 extern naar 5900 intern op PC2. Als je dan van op afstand PC2 wilt bereiken moet je verbinding maken via port 5901 ipv 5900.

 

Juist vastgesteld dat bovenstaande nietwerkt op een HGW. De meeste routers ondersteunen die wel, een HGW helaas niet.

 

Je kunt misschien de PC naar een andere port te laten luisteren. Dan kun je 5900 port forwarding doen naar 5900 voor PC1, en 5901 naar 5901 voor PC2.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarding voor remote desktop geeft error

Ivm je tweede vraag. Je kunt dyndns gebruiken om je publieke IP adres een naam te geven. Er zijn veel aanbieders. Persoonlijk gebruik ik afraid.org

Je kunt zelfs meerdere namen gebruiken, gekoppeld aan 1 ip adres.

 

De port forwarding (PAT = Port Address Translation) gebeurt echter nog steeds op port niveau, niet op naam of ip adres. Het zal dus evengoed nodig zijn bijvoorbeeld pc1.domein.com:5900 te gebruiken voor PC1 en pc2.domein.com:5901 voor PC2.

Beide dyndns namen verwijezen dan naar hetzelfde ip adres.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding voor remote desktop geeft error


@Arnie  schreef:

 

 

Het is wel mogelijk port forwarding te doen van 5900 extern naar 5900 intern voor PC1, en 5901 extern naar 5900 intern op PC2. Als je dan van op afstand PC2 wilt bereiken moet je verbinding maken via port 5901 ipv 5900.

 

Dit zou normaal wel moeten werken. Portswitching is reeds enige tijd mogelijk

 

bijvoorbeeld:

PC1:192.168.0.90 externe beginpoort 5900; externe eindpoort 5900; interne beginpoort 5900; protcol beide; actief

PC2: 192.168.0.91 externe beginpoort 5910; externe eindpoort 59100; interne beginpoort 5900; protcol beide; actief

Zou wel degelijk moeten lukken.

Ik doe dit wel met poort 80 op 2 verschillende toestellen.

 

Wat DDNS betreft gebruik ik al jaren NOIP.com. Kost mij een kleine 30$ per jaar voor 25 DDNS namen. Maar we gebruiken dat met enkele tesamen.

 

Maar in wezen kan je met 1 toekomen. Je kan met dezelfde DDNS naam maar met verschillende poortnummers overal geraken.

Bijvoorbeeld: http://ddnsnaam verbindt naar mijn webserver (poort 80)

http//ddnsnaam:9000 verwijst naar poort 80 op een camera.

 

Edit: Daarnet gemerkt dat Portswitching inderdaad niet werkt. Wat het wel gedaan heeft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Portforwarding voor remote desktop geeft error

TCP 5900 is voor VNC, maar standaard Windows Remote Desktop is TCP 3389.

Opgepast, je zet je systeem open voor het hele internet. Gegarandeerd krijg je te maken met brute force attacks, hackers die proberen binnen te geraken door proberen in te loggen met automatische tools.  Een VPN is een veel betere oplossing.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes