|
25.827
netweters
|
160.127
antwoorden
|
|
21.567
vragen
|
Ik heb al vaker, weliswaar in het verleden, poorten aangepast binnen mijn Telenet. Nu was ik onlangs wat instellingen aan het wijzigen in mijn NAS en hiervoor moet ik poort 7854 in UDP open zetten.
Ik kan deze toevoegen maar nergens is een knop 'opslaan' of iets dergelijks, dus als ik de pagina ververs zijn de wijzigingen niet opslagen.
Ook poorten die ik reeds had open staan en afvink wordt ook niet opgeslagen. Via de helpdesk hebben ze mij naar hier doorverwezen..
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ik me niet vergis, dan kunnen ze op de helpdesk die poorten wel voor je instellen. Het probleem zal echter zijn dat de meesten het in Keulen horen donderen als je porforwarding vermeldt. De uitdaging is dus iemand aan de lijn te krijgen die op de hoogte is.
Ik meen te herinneren dat je deze bug kan omzeilen door via de console van je browser te werken, maar dat is een heel gedoe (en ik kan de desbetreffende instructies niet vinden).
Wat ik zou aanraden is: koop een eigen router en ruil je Telenet modem voor een CV8560E of F@ST model en stel bridge mode in. Op die manier kan je naast portforwarding ten volle genieten van wat zo'n router je biedt en ben je niet meer beperkt tot de mogelijkheden (of het gebrek daaraan) van de Telenet modem.
(Een eigen modem gebruiken is ook een optie.)
Het is even wachten tot je foto beschikbaar is, maar het ontbreken van de "Wijzigen"-knop wil bijna altijd zeggen dat er ergens op de pagina een fout zit. Veel voorkomende issue is UPnP & DMZ die beiden actief staan.
Allereerst bedankt om zo snel te reageren, dit had ik niet verwacht want ik had nog nooit van dit forum gehoord.
Het klopt wel sommige medewerkers zijn meer op de hoogte of willen sneller helpen. De huidige persoon had met haar teamcoach gesproken en zei dat ze dit niet mochten aanpassen voor mij en ik me dus hier moest bevragen.
Ik denk ook dat ik best zelf een router aankoop, ik beschik nu over de F@ST3896LG-TN en kan deze inderdaad in bridge zetten (wel spannend als je het nog nooit gedaan hebt). Na een beetje research land ik op de GL.iNet GL-MT6000(Flint 2), wat me hier heel erg aanspreekt is de VPN mogelijkheid vanaf de router. Want het is net omdat ik mijn Synology wil verbinden via OpenVPN dat het hele port forwarding 'probleem' naar boven is gekomen. De vraag is alleen of deze echt wel geschikt is, ik kan veel zaken over het hoofd zien met weinig kennis.
Dat wat het probleem, ik heb ooit eens een DMZ ingesteld maar dat is al jaren geleden. Dit was ook niet meer nodig dus ik heb deze uitgezet en toen kon ik de poort wel openen. Heel erg bedankt!
Ik ben niet bekend met de router die je aanhaalt. Op het eerste zicht lijkt die wel geschikt. Zelf gebruik ik een TP-Link AX55 waar je blijkbaar ook OpenVPN kunt instellen.
Bridge mode activeer je via MyTelenet. Het kan zijn dat dit even duurt. Het makkelijkst is dat je enkel de router verbindt met de modem en dan kijkt welk het MAC-adres is van het verbonden toestel. Dat voeg je dan toe aan je instellingen. Belangrijk daarbij is dat je : gebruikt als scheidingsteken en niet -.
Ik heb zelf de instelling gedaan, dan de modem en de router uitgezet en dan terug aan. Als je router een extern IP krijgt, dan weet je dat het gelukt is.
Let er ook wel op dat al je toestellen achter je router hangen.