Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Portforwarding

Situatie:

 

HGW 192.168.0.1 -> TP-Link Archer C7 WAN: 192.168.0.10; LAN: 192.168.1.1 -> PC 192.168.1.100

 

Voorheen had ik een modem-only en de (eigen) router was ingesteld om poort 4444 te forwarden naar de PC op 192.168.1.100. Dat werkte zonder problemen. Met de komst van de HGW echter...

 

Via TCP View zie ik dat poort 4444 op de PC niet aangesproken wordt. Dat was voorheen wél het geval. De originele regel in de TP Link staat er nog. Als ik in de HGW 4444 UDP/TCP instel in de HGW, dan gebeurt er gewoon niets.

 

Kan ik met deze set-up poort 4444 terug openzetten op de PC?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding

@sb  Normaal gezien moet je nu poort 4444 via "mijn Telenet" forwarden naar het IP adres 192.168.0.10 (uw router). Niet vergeten actief te zetten en op te slaan helemaal onderaan. Zonodig eens de HGW herstarten. Ik heb hier wel al meer gehoord dat settings niet direct actief komen. Maar normaal gezien zou dit wel moeten lukken. En dan uiteraard in uw router forwarden naar de betreffende PC. Ik heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Portforwarding

Bij mij daarnet wel meteen actief, maar inderdaad: de setting “actief” naast de portforward regel valt niet meteen op. Niet vergeten dus.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Portforwarding

Ik kan intussen bevestigen dat het werkt. (-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.