Beantwoorden
Frenk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portfowarding van 1 poort lukt niet

Ik heb bij een klant de telenet modem moeten vervangen aangezien de oude zeer regelmatig de internetconnectie verloor.

Nu wil ik bij de nieuwe modem (die helaas niet meer in bridge mode gezet kan worden... Docsis 3.1 Wifi6 (docsis), ook al had ik hier expliciet om gevraagd aan hem toen hij deze is gaan afhalen). Geen man overboord want heel speciaal is de setup gelukkig niet, enkel een VPN open zetten.

Ik slaag er dus niet in om in de nieuwe gebruikersinterface fatsoenlijk een enkele poort open te zetten. Dan krijg ik onderstaande foutmelding te zien.

Screenshot 2024-05-21 at 17.21.07.png

Wanneer ik een range inzet (ergens op het forum gelezen) dan kan ik de wijziging wel opslaan maar de poort staat niet open wanneer ik deze probeer te benaderen.

Screenshot 2024-05-21 at 17.24.47.png

 

ik heb ergens een howto gevonden waarbij je vanalles kan omzeilen op de modem om buiten de web interface om vanalles aan te passen maar het lijkt me toch dat voor een dienst waar Telenet flink voor aanrekent dit op een andere manier te regelen moet kunnen zijn...

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Port fowarding van 1 poort

2 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1332
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Portfowarding van 1 poort lukt niet

Er is al een tijdje een bug waardoor het forwarden van een enkele poort niet werkt, foto 2 is effectief de juiste manier.

Je kan 2 poorten forwarden of je kan hier (tijdelijk) de klantendienst voor contacteren (info)

Het begint een beetje vermoeiend te worden om dit bijna dagelijks te moeten typen 😅 @Moderator 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 556
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? Jij #DTV. Goed bezig!

Portfowarding van 1 poort lukt niet


@WG94  schreef:

Het begint een beetje vermoeiend te worden om dit bijna dagelijks te moeten typen 😅 @Moderator 


We weten dat het al enige tijd aansleept. We blijven deze topics ook nog steeds opvolgen en komen er zeker op terug van zodra we concrete oplossingen hebben. Voor nu is en blijft de work-around om contact op te nemen met de klantendienst die de portforwarding kan instellen.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.