24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
hebben ze bij telenet nog van deze dingen? Te koop of te huur?
Bij mij loopt er een kabel van de Niu in de garage helemaal tot op zolder, en dan naar een slaapkamer waar modem staat. Vanaf de modem gaat het met een powerline terug naar beneden in living voor digicorder. Nu zijn die powerlines hier zeker al 15 jaar oud, weet niet hoelang deze zo meegaan. Zijn powerline van een ander merk ook goed?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Powerline
Als je nu eens merk en modelnummer opgeeft, is het eenvoudiger om je een goed antwoord te geven.
@Kristof schreef:Nu zijn die powerlines hier zeker al 15 jaar oud, weet niet hoelang deze zo meegaan. Zijn powerline van een ander merk ook goed?
1) Zolang je geen probleem ondervindt met de 15-j oude Powerlines moet je deze niet vervangen. Ze dienen alleen voor de interactiviteit van de TV decoder.
2) Je kan een stel Powerlines van gelijk welk merk gebruiken, zolang ze aan elkaar "gepaired" zijn.
Ik lees ook overal dat powerlines niet werken in een stekkerdoos, maar hier hebben ze altijd al in een stekkerdoos gezeten en werken prima
@Kristof schreef:Ik lees ook overal dat powerlines niet werken in een stekkerdoos, maar hier hebben ze altijd al in een stekkerdoos gezeten en werken prima
Het kan werken, maar omdat de kans op storing groter is zegt men "het werkt niet". Zo willen ze ook vermijden dat alle klanten het op die manier doen en daarna komen klagen als er problemen optreden.
@Kristof schreef:Ik lees ook overal dat powerlines niet werken in een stekkerdoos, maar hier hebben ze altijd al in een stekkerdoos gezeten en werken prima
"Prima" voor het miniem gebruik dat jij hebt (interactiviteit digicorder) ...
Maar je verliest altijd snelheid via zo'n stekkerdoos en verlengkabel. Advies is dus inderdaad zoveel mogelijk direct in het stopcontact, en eventueel de stekkerdoos aansluiten op het ingebouwd stopcontact van de Powerline. Hierop kan je dan modem, digicorder, TV toestel etc ... op aansluiten.