Beantwoorden
thomasv1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem port forwarding met dedicated server

Ik probeer nu al enkele dagen een dedicated Palworld server te hosten op mijn desktop.

Op het eerste vlak lukte dit niet dus ik heb beginnen troubleshooten. Met mijn lokaal IP geraak ik zonder problemen op de server, ook vanaf mijn andere lokale PC. 

Verder heb ik getest of het niet aan de firewall regels kan liggen, waarbij alle nodige 'inbound' poorten voor de server applicatie er correct uit zagen & voor de zekerheid ook met de firewall uit getest werkte dit niet.

volgens sommige bronnen kunnen er problemen zijn als er meerdere routers tussen zitten (double NAT) maar dat is niet van toepassing, voor de zekerheid toch 'tracert' uitgevoerd met 1 enkel lokaal adres in het begin.
image.png


 Mijn enige conclusie is dat dit komt door een probleem bij het port forwarden, de poort die de server nodig heeft is 8211 en mijn PC's IP-adres is 192.168.0.187.
firefox_e8lYqHL6Tl.png

Alvast bedankt voor alle hulp!

8 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Probleem port forwarding met dedicated server

Je afbeeldingen zijn nog niet beschikbaar; dus ik doe al even een poging.

  1. Zorg dat je computer een vast IP-adres heeft binnen je netwerk. Dit stel je in op de PC zelf, hiervoor kies je een IP-adres buiten de DHCP range van Telenet; tussen 2 en 100. (bvb 192.168.0.75) (Subnet 255.255.255.0, Gateway 192.168.0.1, DNS 192.168.0.1)
  2. Ga naar de Geavanceerde instellingen van je mdoem in MyTelenet, configureer port-forwarding voor
    • IP: 192.168.0.75
    • Externe Poort: 8211 - 8211
    • Interne Poort: 8211
    • Protocal: Both
  3. Ga naar https://www.whatismyip.com/ en geef je vrienden je publiek IPv4 adres. Houd er wel rekening mee dat deze niet statisch is; en je dus om de zoveel tijd een nieuw zal krijgen. Met je privaat IP-adres kan men buiten je netwerk niets doen.
    • Mocht Palworld het ondersteunen, zou ik aanraden om DDNS te gebruiken om een domeinnaam te koppelen aan je netwerk; maar die functionaliteit is er nog niet. Eentje om te onthouden voor wanneer ze een update uitbrengen dus.

  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasv1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem port forwarding met dedicated server

Dag WG94,

Bedankt voor de snelle reactie, ik wil nog even benadrukken dat op het lokaal vlak er niets mis is. ik kan perfect via het automatisch IP op de server, ik heb dan toch een vast IP ingesteld en voor een bepaalde reden doet de GUI van Telenet gewoon vreemd, statisch IP is nu 192.168.0.87, via ipconfig zie ik dit als correct, kan op het internet, kan op de server maar als ik kijk op de settings van MijnTelenet toont het gewoonweg nog steeds als 192.168.0.187 en bij het heropstarten van de router of het verwijderen van de ethernet connectie komt er geen verandering aan.
image.png
Ik weet dat dit enkel een visuele glitch is maar dan vraag ik me af wat voor andere visuele glitches er zijn binnen die GUI en of dit niet de reden zou kunnen zijn dat er problemen zijn (bv. poort toont als open maar in praktijk niet).

De port forwarding ziet er gelijkaardig uit zoals bij uw voorbeeld, bedankt daarvoor. Nu weet ik dat ik op dat vlak geen fout gemaakt heb.
Het IP adres dat mijn vrienden gebruiken is daadwerkelijk het publieke IPV4 adres (zal deze niet delen hier).

Na het instellen van een static IP kunnen mijn vrienden nog steeds niet op de server helaas genoeg. Ik heb ze nog gevraagd om een ping uit te voeren naar het publieke IP en dat was wel succesvol.

Bedankt voor de tips!


Sergej
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Probleem port forwarding met dedicated server

Ik heb port forwarding onlangs in orde gekregen door niet 'both' te gebruiken maar het protocol nodig. (tcp of udp)

Wacht ook enkele minuten met testen na je een aanpassing gedaan hebt.

Zorg dat je je effectieve public ip weet.

Gebruik een goede online portscanner tool die je laat kiezen welk protocol.

Sergej_0-1706635149529.png

 

https://www.whatsmyip.org/

https://www.ipfingerprints.com/portscan.php

 

 

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Probleem port forwarding met dedicated server


@thomasv1  schreef:

volgens sommige bronnen kunnen er problemen zijn als er meerdere routers tussen zitten (double NAT) maar dat is niet van toepassing, voor de zekerheid toch 'tracert' uitgevoerd met 1 enkel lokaal adres in het begin.
image.png


Om toch ook nog even hierop te reageren. Een traceroute toont altijd de volgende router in het traject. Na de Telenet HGW (192.168.0.1) zal de volgende "hop" de volgende router zijn, in dit geval een centrale router van Telenet.

De traceroute zal niet het WAN adres van de HGW tonen. Ik heb bijvoorbeeld het volgende adres op de WAN interface van mijn HGW: 94.X.Y.86.

Bij een traceroute zie ik als next hop: 94.X.Y.1
Je extern IP adres is het makkelijkste terug te vinden met sites zoals watismijnip.be


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasv1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem port forwarding met dedicated server

Sorry voor het misverstand, 2e hop is niet hetzelfde idd. Ik gebruik wel mijn whatismyip ip voor de server.

thomasv1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem port forwarding met dedicated server

Bedankt voor het advies, ik zal morgen eens testen of het lukt als ik enkel de UDP poort open zet voor 8211, bij het scannen met de tool die u gaf krijg ik hetzelfde resultaat bij elke poort die ik geef.

tcp filtered
udp open|filtered

 

Sergej
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Probleem port forwarding met dedicated server

Als ik even google naar 'palworld' blijkt dat een game te zijn die je multiplayer kan spelen en zelf een 'server' kan hosten. correct?

Zowiezo zou ik hiermee opletten, portforwarden geeft andere mensen toegang tot de machine waarop je de server draait, afhankelijk van welke software gebruikt wordt zet je je 'server' toch in een ietwat gevaarlijke plek..

Als je google raadpleegt op 'palword port forwarding' vind je wel meer info - het is niet 1 poort maar die je moet openzetten maar meerdere. (zowel udp als tcp)

Heb je meer info over de 'dedicated' server?

thomasv1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem port forwarding met dedicated server

Beste Sergej,

Bedankt voor het advies over netwerkveiligheid, zo lang dat ik niet roekeloos de firewall uitzet/alle poorten openzet of mijn pc instel als DMZ is er geen groot gevaar (naar het beste van mijn geweten)

Voor dit spel is eigenlijk enkel poort 8211UDP nodig, de poorten van Steam (27015/27016TCP) stond al ingesteld bij me maar anderen met een werkende server zeiden dat dit onnodig was om te openen. Verder is er nog poort 25575 die gesloten staat bij me omdat deze enkel dient om van buitenaf (remote connection) de server te beheren.

Ik kan geen verdere info geven over de dedicated server zelf, ik heb alle troubleshooting stappen meerdere keren ondergaan.  Ook samen met de mensen van de palworld discord kwamen we er niet onderuit.

Ik vermoed dat het probleem is dat poort 8211 niet open staat maar dat mijn router toont van wel. Dit is gebaseerd op het feit dat ik enkele dagen geleden mijn pc heb ingesteld met ip 192.168.0.86 & dat het nog steeds toont als 192.168.0.186 op de site van telenet (ook na her heropstarten van de router).