Met de installatie van de nieuwe switch is een IP adres conflict ontstaan.
Deze switch is plug-and-play, hoeft dus niet geconfigureerd te worden (in theorie), maar biedt wel de mogelijkheid. Om dit mogelijk te maken heeft de swtich een IP adres, en dit is dezelfde als die van de Telenet modem (192.168.0.1). Als gevolg van dit conflict heb je problemen met de internet connectiviteit. Ipv6 werkt wel, maar IPv4 niet (of soms).
Het is dus noodzakelijk het ipv4 adres van de switch te veranderen. Hier in de handleiding is meer informatie te vinden (pagina 12):
https://manuals.coolblue.be/f6/tp-link-tl-sg116e.pdf
Het beste doe je dit door je PC tijdelijk een vast IP adres toe te kennen (bijvoorbeeld 192.168.0.3), deze met de switch te verbinden, maar de kabel tussen de switch en de modem los te koppelen. Als je dan http://192.168.0.1 opent zul je het configuratie menu van de switch te zien krijgen, en het ip adres kunnen veranderen. Verander dit bijvoorbeeld naar 192.168.0.2
Vervolgens de PC ip config weer op automatisch terugzetten, en de switch weer met het modem verbinden.
Arnie | Krak Meten is weten. Gissen is missen. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.