Problemen met portforwarding op nieuwe CV8560E
Gegroet,
vooraleerst even een lange tekst om mijn verhaal te schetsen 🙂
Ik dacht enkele dagen geleden bij mezelf 'ik moet is wat screenshots maken van de instellingen van mijn port forwarding op 'mijn telenet', moest er ooit is iets gebeuren...'.
De 'mijn telenet' pagina was niet beschikbaar > contact met helpdesk. We moeten uw modem (oud type, modem only van een jaar of 7 geleden) is resetten vanop afstand (leek me raar, maar bon...). En toen startte het ding niet meer op.
Naar een telenet center, nieuwe modem, type CV8560E (nadat ik hier op het forum al wat gelezen had). Alles kwam terug online met wat inspanningen.
Echter: mijn port forwarding was uiteraard weg. Ik heb ondertussen al enkele dagen contact met Telenet, maar kom maar niet tot een oplossing. Zonet heeft een (zeer behulpzaam!) persoon van de helpdesk mij doorgestuurd naar hier..
Mijn persoonlijke router (oude Airport Extreme die ik binnenkort ga vervangen, maar soit) had ik vroeger ingesteld op 10.0.x.x range, ipv de gebruikelijke 192.168.x.x (don't ask me why...) . Als ik nu bij de port forwarding kijk kan ik enkel de 192.168.x.x range kiezen. Hebben jullie een idee of dit vroeger ook kon op andere subnets dan 192.168.x.x? Bij Telenet kunnen ze blijkbaar niet antwoorden op deze vraag... Ik vertrek zeer binnenkort nl voor enkele dagen op vakantie en zou graag aan mijn domotica kunnen 🙂
Als dit het geval is, lijkt het mij gewoon kwestie van mijn router om te zetten naar range 192.168.0.x en is volgens mij alles ok (behalve dat ik momenteel geen port forwarding kan doen, maar dat de helpdesk dit voor mij moet doen.....). Als dit niet het geval is, begin ik uiteraard liever niet voor niets te foefelen.
Bijkomend: ik had de bridge mode aangezet, op het mac adres van mijn router. Nadien had ik echter niets meer van internet. Na veel gefoefel en hulp van Telenet deze weer uitgekregen, maar ik zit dus met een dubbele NAT. Kan dit ook liggen aan he feit dat ik niet op de 192.168.0.x range zit, maar op de 10.0.x.x?
Mijn probleem is vooral dat ik niet kan 'proberen' omdat er momenteel een storing is bij mijn telenet, waardoor je geen port aanpassingen kan opslaan. Het contact verloopt traag, vandaar dat ik liever ineens een juiste oplossing kan doorsturen, ipv 27115x een poging te ondernemen.
Alvast bedankt!!! Bart
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Problemen met nieuwe CV8560E
Opgelost! Ga naar oplossing.