24775
netweters
|
152607
antwoorden
|
20723
vragen
|
Gisteren de knoop doorgehakt om toch de stap te zetten van Wigo naar One Up,
in de hoop dat mijn wegvallend wifi signaal misschien eindelijk eens na jaren opgelost zou raken.
En ja hoor, het was een succes! Mijn bedrade snelheidstest swingt de pan uit...
Via Whatsapp geregeld dat er een technieker langs komt.
Ben benieuwd of er eindelijk een oplossing komt.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Downgrade naar One Up
Opgelost! Ga naar oplossing.
7.2Mbps down
1,5Mbps up
Vliegt zeker de pan uit😯
En wat haal je hier
Doe eens een modem restart vanuit mijn thuisnetwerk.
Zowat elke truc die ik ken al uit de kast gehaald.
herstarten vanuit mijn thuisnetwerk, reset naar factory settings, een uur uit de stekker getrokken en noem maar op niks brengt verbetering.
Speedtest nl resultaat.
Gek genoeg is soms de snelheid over wifi wel redelijk goed (van 150 tot 550)
ter info Huidige modem is de CH8568 vers uit de verpakking sinds gisteren.
Maandje geleden ben ik van een modem only CV6181 overgegaan op de CH7465
maar dat was helaas ook geen succes.
Mijn set-up is enkel de CH8568 geen switches, ap's of wat dan ook.
84Mbps down is nog 11x te traag.
+900Mbps moet kunnen.
Technieker die langs komt zal dat wel vinden
Laat het ons hopen dat hij "het" wel kan vinden
want zowat elke technieker die hier in het verleden al geweest is had "het" wel gevonden.
(filters, nieuwe bedrading buiten en binnen, netwerkverdeler, modems,
routers zijn hier al allemaal tig-keer vervangen geweest)
maw ik heb het op een bepaald moment gewoon opgegeven en er (halvelings)mee leren leven...
Maar we hebben hoop en kijken er naar uit dat het ooit wel eens goed komt. 😂
Hopelijk zal de technieker het voor je kunnen oplossen. 'k Vind je geduld nogal straf, ik zou het niet zomaar opgeven - op een beleefde, diplomatieke manier uiteraard.
Indien de technieker de oplossing voor je probleem gevonden meent te hebben, controleer dan samen met hem/haar welke Speedtest-resultaten je bekomt op je eigen computer. Doe die controle zowel bedraad als draadloos.
Gaat het om een recente pc/laptop...? Welk merk en productnummer? Zo zal @robatoras je aan de hand van je type netwerkadapters kunnen laten weten welke down- en uploadresultaten je onder normale omstandigheden zou moeten behalen. De resultaten die je in het bijzijn van de technieker zult zien verschijnen kun je dan daaraan toetsen.
Houd ons zeker op de hoogte! Enne, de aanhouder die wint.
Telenet is verandwoordelijk voor de snelheid die je haalt bedraad bij binnenkomst coax in je huis of apartement.
Wat je achter de NUI en modem aansluit ben je zelf verandwoordelijk.
De modem Compal CH8568LG HGW 3.1 is hier monteerd 20cm boven de NUI.Gewoon standaard.
Tussen de modem en mijn Linksys + Cisco en game pc enkele jaren oud zit 12 meter Belkin kabel van type 5e.
Pc's en laptops in huis zijn allemaal vrij recent dus daar zie ik geen probleem in,
met Wigo abo haalde ik met regelmaat 290 download.
Zekerheidshalve daarnet nog maar eens nieuwe utp cat6 kabels besteld want ik wil idd niet voor hebben dat de technieker het daarop op kan schuiven en mij 80€ gaat aanrekenen. 😉
Als je cat e5 kabel had is cate 6 kabel weggeworpen geld.Of hij moet ergens beschadigd zijn.
Hier is de Belkin cat e5 kabel al jaren oud.
Zorg er voor dat de kabel die je op de modem moet draaien goed vastzit,zit 'n sleuteltje bij in de doos.
Sleutelke is een goede tip, maar dat doe ik steeds standaard.
UTP Kabels is puur om het 100% uit te kunnen sluiten dat het toch maar daar zou aanliggen.
Hoewel ik het getest heb met elke cat 5 en 6 kabel die ik in huis heb
rechtstreeks in de CH8568 geplugd en enkel de test PC(s) erop aangesloten. 😎
de test is simpel de technieker gaat na de modem een kort internet kabel in stekken en kijken op zijn laptop en toont de snelheid hij haalt , haalt de test de juiste snelheid dan is alles ok en zit probleem bij computer of kabels in huis
is de test niet ok zit het tussen tv bakje straat en de modem kan je zelf niet testen en is gratis
Als je nu een test doet met je recente kabel cat 5 of 6 aan de modem rechtstreeks wat zijn dan je snelheden ?
Dat fluctueert enorm, bovenstaande test zijn allemaal bedraad uitgevoerd.
Momenteel is het 400down en 38up
om dan sevens weer waarschijnlijk 7up en 2down te halen. 🤣
@PatrickBE Laat eens weten wat de oorzaak was en doe eens 'n test nadat de technieker is langsgeweest.