Beantwoorden
dematthias
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
All I want for X-mas is YOU Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

Hoi,

 

Is het mogelijk om m'n QNAP NAS aan te sluiten op de Telenet modem (CG/CH6643/E) dmv LACP ofte porttrunking? De NAS ondersteunt dit alvast.

 

Groet

Tags (3)
0 Likes
21 reacties
Tim3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

Die laatste snelheden (9/12/13 MB/s) zijn inderdaad via wifi.  Met kabel haal ik inderdaad 100 MB/s.

 

Ik redeneerde dat ik een 1 Gbps (gigabits/sec) ethernetverbinding heb, wat dus (in theorie) ongeveer 125 MB/s (megabytes/sec) zou moeten zijn. Dus we hebben het over hetzelfde. Smiley Vrolijk

 

Ik heb alle netwerkprotocollen die ik niet nodig had uitgezet (FTP, SNMP, Telnet, SSH, NFS). Ik heb Ipv6 uitgezet omdat ik dat niet nodig heb. Verder gebruik ik alleenTime Machine backup, Windows backup, music station, file station en Plex, maar ik was naar niets aan het kijken/luisteren en had ook niet net een grote hoeveelheid media toegevoegd. Alle andere servers gebruik ik niet. De 2 GB RAM werden nog nooit volledig benut. De nieuwste versie van QTS is geïnstalleerd. De gezondheid van beide schijven is goed. Ik denk niet dat deze zaken er iets toe doen, maar je weet nooit.

 

Ik gebruik UTP cat5e ethernetkabels (deze die meegeleverd waren met de NAS). Modem/router/switch is een cbn ch6643e, geplaatst door telenet.

 

Nog een aanvulling: ik dacht dat het misschien aan interferentie lag. Ik ben op zoek gegaan naar kanalen die niet druk bezet zijn en heb de router enkel op 5GHz gezet (we wonen klein en hebben veel buren, een situatie waarin 5GHz blijkbaar ideaal is). Nu is de overdrachtsnelheid 10MB/s. Weer een kleine verbetering, maar nog altijd niet wat ik zou mogen verwachten.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

Dat is nog vrij traag. Ik vermoed dat dat via de wifi is van de Telenet HGW?

 

Ik heb een modem-only dus kan ik het niet voor je testen.

Je kan wel even de wifi instellingen nakijken op Mijn Telenet kun je even zeggen op wat ze staan? (Voor 5 GHz is het a/n en mogelijk ook ac).

 

Edit: Ik haalde op mijn eigen 5 GHz wifi network ca. 67 MB/s (dus MiB/s)

En via kabel 112 MB/s (MiB/s)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tim3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

Mijn HGW (CBN CH6643E) ondersteunt nog geen ac denk ik. Voor 2.4GHz stond hij op bgn. Voor 5GHz staat hij op n. ac staat niet tussen de mogelijkheden. Ik vermoed ook wel dat mijn macbook pro geen ac ondersteunt. Die is al meer dan 4 jaar oud.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

Heb je nog andere toestellen waar je het mee kan testen?

Want 10 MB/s (dat is 83 Mb/s) is niet echt veel zelfs voor wifi, dus mogelijk ligt het aan je macbook?

 

Ik weet natuurlijk wel niet hoe snel de wifi is van de HGW want ik heb er nooit een gehad. 

@sb weet jij dat toevallig, hoeveel je ongeveer zou kunnen halen?

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

@Arthur2- Geen idee. Ik heb zelf een modem-only. Mijn moeder en zus hebben wél een HGW en draadloos presteren die niet echt goed, maar bij de ene staat het toestel in de garage en bij de ander steekt het ding achter een kast. Geen wonder dus dat het signaal niet zo goed is. (Ze hebben allebei een eigen router en die presteert veel beter.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tim3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

Op de windows laptop van mijn vriendin is de snelheid even laag. Onze HGW hangt op 3 meter van waar ik gewoonlijk met mijn laptop zit met 1 muur tussen. Maar als ik er naast ga staan, maakt het nauwelijks verschil.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

QNAP verbinden met modem dmv LACP?

Modem omwisselen? 🙂 (Dat lost het waarschijnlijk niet op)

 

Of zelf een Access Point bijplaatsen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes