Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Rechtstreeks streamen van desktop naar Chromecast?

Even een vraagje. Kan ik films, foto's ... van mijn desktop pc die aangesloten is met kabel op internet rechtstreeks streamen naar mijn samsung tv via chromecast ? of moet ik er eerst een wifi antenne op aansluiten en dan via de wifi casten ? Ik weet dat dit ook lukt als ik gewoon rechtsklik op een film of foto en dan " op apparaat weergeven selecteer maar vroeg me dit af of dit ook zou lukken ?

0 Likes
6 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Rechtstreeks streamen van desktop naar Chromecast?

Dat is een uitstekende vraag!

Kan je ons eventueel wat meer informatie bezorgen over het type Chromecast dat je gebruikt? 

 

Als ik het goed begrijp, vraag je of het mogelijk is, om via een PC die is verbonden met een UTP-kabel, te streamen naar een Chromecast die is verbonden via Wifi? 

 

Is je Chromecast verbonden met de 2.4GHz frequentie? 

 

Kan iemand @snap1704 verder helpen? 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Rechtstreeks streamen van desktop naar Chromecast?

Streamen via de PC, verbonden via kabel, naar chromecast lukt hier 
Heb het al gedaan via de Chrome browser en VTM Go

 

snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Rechtstreeks streamen van desktop naar Chromecast?

Ja DaanJordens, was ik even vergeten melden, het type chromecast is denk ik type 1. In ieder geval het is een oud type. Heb ik nu 10 jaar denk ik.  Maar dan, hoe kan ik juist zien, waar dus, met welke frequentie hij verbonden is ? Heb hem op mijn wifi aangesloten bij het instellen, maar heb toen nergens gezien op welke frequentie.

0 Likes
OmegaII
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Rechtstreeks streamen van desktop naar Chromecast?

Als je Chromecast op jou interne WiFi is gekoppeld, en je interne WiFi IP adressen reeks zich in dezelfde reeks bevind als je bekabelde netwerk. Wat het geval is bij de standaard WiFi HGW modem van Telenet. Dan zou dit moeten werken. 

 

Als je hier niet zeker over bent kan je dit terug vinden in de Google Home App. Devices > Chromecast kiezen > 3 bolletjes aanduiden > Device Settings , hier zou de nodige informatie moeten staan. Als je dan je IP adres op je computer nagaat, en deze beiden in dezelfde reeks zitten, zou het moeten werken.

 

Om na te gaan of je computer kan verbinden met de Chromecast, als je bovenstaande hebt nagekenen, kan je dit het makkelijkst doen door in Google Chrome een pagina te casten naar je Chromecast. Kies een pagina die je wil tonenen en druk dan in Google Chrome op de PC op de 3 bolletjes, waarna je "Casten" kiest.

 

Verder hangen functies van bepaalde applicaties of je OS af. 

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Rechtstreeks streamen van desktop naar Chromecast?

dank je gevonden. Blijkbaar lag het aan mijn browser " firefox ". Nu ik google Chrome gebruik, lukt het wel.

OmegaII
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Rechtstreeks streamen van desktop naar Chromecast?

Ik ben blij dat ik je op het juiste spoor heb gebracht. Maar ik denk niet dat de post die hier als oplossing aangeduid wordt, effectief de oplossing was 🙂

 

Veel plezier alleszins!