25.419
netweters
|
156.796
antwoorden
|
21.195
vragen
|
Beste Telenet Support,
Ik ondervind ernstige uploadproblemen naar Synology C2 cloud backup (Frankfurt regio) via mijn Telenet aansluiting. Na uitgebreid overleg met Synology support en eigen testen lijkt dit een routing/peering probleem te zijn tussen Telenet en de hostingprovider van Synology in Frankfurt (First Colo).
Hyper Backup naar Synology C2 loopt vast of haalt zeer lage snelheden (<5 Mbps, soms volledig hangend).
Dagelijkse backups falen omdat de HTTPS/TLS sessie niet stabiel kan worden opgezet.
Algemeen internet en andere cloudservices (Google, Leaseweb, Hetzner, enz.) functioneren normaal en halen de maximale snelheid.
Traceroute naar Synology C2 Frankfurt (159.100.4.10, 84.200.39.10)
Route is schoon tot Cogent/GTT in Frankfurt (~30–40 ms).
Na de overdracht in Frankfurt loopt de verbinding vast.
OpenSSL test (TLS handshake)
echo | openssl s_client -connect www.google.com:443 -brief → direct CONNECTED (TLSv1.3).
echo | openssl s_client -connect 159.100.4.10:443 -brief → blijft hangen, geen CONNECTED.
Idem voor 84.200.39.10:443.
Snelheidstesten naar andere Frankfurt servers
Leaseweb Frankfurt: ~38 Mbps (dicht bij mijn 40 Mbps uploadlimiet).
Hetzner Frankfurt: vergelijkbare prestaties.
Dit bevestigt dat mijn lijn naar Frankfurt in het algemeen in orde is.
Gelieve dit te escaleren naar uw NOC/peering team om te controleren of er problemen zijn met TCP/443 verkeer naar de volgende Synology C2 Frankfurt IP ranges:
159.100.4.0/24
84.200.39.0/24
Het lijkt erop dat peering/congestie of filtering de HTTPS-sessies naar Synology C2 verhindert of ernstig belemmert.
Dit is geen lokaal netwerk- of routerprobleem (UniFi IDS/IPS en Smart Queues uitgeschakeld, WAN bandbreedte correct ingesteld, testen rechtstreeks op de NAS uitgevoerd).
Alvast bedankt voor het nakijken en jullie terugkoppeling.
Met vriendelijke groeten,
ZQ
Netweters is een forum voor en door klanten en hoewel de mods in dienst van Telenet zijn is het niet de bedoeling dat zij persoonlijke klachten aanpakken. Je neemt dus best rechtstreeks met Telenet contact op. Dat kan o.a. via 015 666 666 (technische dienst).
@ZQ Wanneer heb je dit precies voorgehad?
Afgelopen week was er namelijk onderhoud op deze servers, en er vond ook ISP-onderhoud plaats bij Synology. Vandaar mijn vraag. Hier lijkt alles in orde te zijn.
Probeer je router eens opnieuw op te starten en te controleren of het probleem daarna nog steeds voorkomt. Soms heeft het te maken met de routering van je router.
Dag @kristofDW
Voorbije heel de week hier last mee gehad en vandaag modem herstart en nog steeds hetzelfde probleem, nog steeds 4mb - en soms 15-20mb maar constant een drop.
Weet jij eventueel hoe ik dit kan laten oplossen?
Alvast bedankt,
Mvg,
ZQ