Beantwoorden
Ri_Soul
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

SSH gesloten poort (public ip)

het beste,

Ik ben namelijk op zoek naar een s-server, en nu ik toevallig er een gevonden heb tijdens het scannen van mijn netwerk (nmap). Wil ik deze graag gebruiken, ik tele heb net ook gewoon: ssh-naamrouter@public ip maar hij gesloten de toegang omdat deze port 22.

Bij de instellingen kan je dit ook niet aanpassen, is er een mogelijkheid om op deze ssh-server te komen?

Maar als deze open is, is hij bereikbaar vanaf buitenaf, is dit dan nog veilig?

Alvast bedankt! Van groen.

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

SSH gesloten poort (public ip)

Kan iemand @Ri_Soul helpen met zijn/haar vraag?


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ri_Soul
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

SSH gesloten poort (public ip)

Danku, maar ik denk niet dat hier ooit een oplossing op zal gevonden worden... is de eigenaar van Telenet hier ook?

(Sorry voor de spelfouten dit was een foute autocorrectie)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SSH gesloten poort (public ip)

@Ri_Soul

 De eigenaar is hier niet van Telenet dit forum is van klanten voor klanten. 

Je gaat toch moeten zien en wachten tot er iemand is die dit soort kennis van zaken heeft

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

SSH gesloten poort (public ip)

@Lieselot91  schreef:

Kan iemand @Ri_Soul helpen met zijn/haar vraag?


Graag, als we zijn/haar vragen zouden begrijpen ...🤔

 


@Ri_Soul  schreef:

Ik ben namelijk op zoek naar een s-server, en nu ik toevallig er een gevonden heb tijdens het scannen van mijn netwerk (nmap). Wil ik deze graag gebruiken, ik tele heb net ook gewoon: ssh-naamrouter@public ip maar hij gesloten de toegang omdat deze port 22.

Bij de instellingen kan je dit ook niet aanpassen, is er een mogelijkheid om op deze ssh-server te komen?

Maar als deze open is, is hij bereikbaar vanaf buitenaf, is dit dan nog veilig?


Kunt U deze post eens herschrijven in correct nederlands? Want ik denk niet dat jouw vraag bij de Netweters een belletje laat rinkelen.

Hoewel ik niet weet wat een s-server is, veronderstel ik:

  • je hebt in jouw lokaal netwerk een "s-server" ?
  • deze luistert op poort 22 (SSH)
  • je wilt deze server van buitenaf bereiken door het commando SSH uit te voeren op poort 22 van het externe IP van jouw Telenetmodem.

Telenet sluit poort 22 in ieder geval nietWelke internetpoorten blokkeert Telenet?

Maar de firewall van jouw Telenet HGW sluit natuurlijk alle binnenkomende trafiek, tenzij jij expliciet deze poort openzet en forwardt naar het intern IP van de SSH server.

Je moet dus naar "Mijn Telenet" > Thuisnetwerk > Modem Details > Geavanceerde Instellingen >  IPv4 Firewall & Portforwarding

Hier moet je bij portforwarding het IP adres geven je SSH server (192.168.0.xxx), beginpoort extern, eindpoort extern, beginpoort intern telkens = 22


@Ri_Soul  schreef:

Maar als deze open is, is hij bereikbaar vanaf buitenaf, is dit dan nog veilig?


Natuurlijk niet, iedereen kan zo binnen op jouw SSH server 😁

Ik zou extern een volledige random poort nemen (vb 65432) en deze forwarden naar jouw SSH server.

Dan is deze te bereiken @jouw.extern.ip:65432

 

Hopelijk was dat jouw vraag?

0 Likes
Ri_Soul
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

SSH gesloten poort (public ip)

Ok

0 Likes
Ri_Soul
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

SSH gesloten poort (public ip)

Ja, dankuwel voor te helpen. En sorry voor mijn Nederlands dit was een foute autocorrectie. Ik had al eens geprobeerd met port forwarding maar nu ik het zie heb ik fout ingelogd...

 

mvg

Er moeten meer aardige mensen als jullie zijn die hun tijd erin steken om mensen te helpen...