Beantwoorden
StijnAe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

Ervaringen met Safespot:
Iemand een idee wat ik best kan doen?
Probleem 1) Safespot activeren?

Probleem 2) TV-verbinding werkt niet meer sinds aanvraag Safespot.

Probleem 1:

Zondag 15/12
Ik heb Safespot aangekocht. Toen ik later die dag de app wou uitproberen, zag ik dat het nummer waar de verificatiecode naartoe wordt gestuurd, mijn oud nummer was. Ik bel naar de technische dienst om dit te laten veranderen. Ze zeggen dat het raar was dat mijn oud nummer nog in het systeem stond, maar dat ze dit hebben aangepast. Ik zou 24 uur moeten wachten en dan kan ik me aanmelden om een verificatiecode te ontvangen.

 

Maandag 16/12

Ik heb 24 uur gewacht, maar bij het aanmelden van Safespot, zie ik dat de code nog steeds naar mijn oud nummer wordt gestuurd. Ik bel nog eens naar de technische dienst van Telenet. Hier leg ik mijn situatie uit. De man aan de andere kant zegt dat hij dit ging nakijken en het nummer ging aanpassen. Deze man zei dat hij het nummer had aangepast, en dat ik binnen 24 uur een bericht zou krijgen wanneer dit geactiveerd is. 

 

Dinsdag 17/12 

We zijn alweer meer dan 24 uur verder en ik heb nog steeds geen bericht gehad, en het probleem via de app is nog steeds hetzelfde. Wat moet ik nu doen? Nog eens naar de technische dienst bellen?? Ik word hier een beetje moedeloos van. Ben ik ongeduldig? Moet ik langer wachten? 

 

Probleem 2:

Na mijn bestelling van Safespot, viel mijn internet voor een klein kwartiertje uit. Sindsdien kan ik mijn tv niet meer verbinden met het WiFi-netwerk. Al mijn andere devices (smartphone, tablet, Amazon Echo, ...) kunnen wel zonder problemen verbinden. Kan dit te maken hebben met Safespot?

0 Likes
7 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

@StijnAe voor de activatie van je Safespot (verificatiecode) kan je ook een berichtje naar de Telenet klantendienst sturen via Facebook of Twitter. Zij kunnen dit ook voor je nakijken.

 

En mijn WiFi deed ook even raar nadat Safespot geactiveerd was op mijn modem. Vervolgens heb ik hem zelf even gereset (30-tal seconden zonder stroom gezet) en toen was alles weer in orde. Misschien helpt dit jou ook met je tv?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

Net zoals vaak zijn nieuwe producten van Telenet met heel, heel veel kinderziekten. Het is daarbij blijkbaar de gewoonte geworden om eerstelijnsmedewerkers van de klantendienst, die tout court al geen basis IT- kennis hebben doorgaans, ook onvoldoende te informeren.

 

Om uw vraag te beantwoorden:

- indien je beschikt over de laatste EMTA DOCSIS 3.1 modem is het normaal dat er problemen zijn 

- je TV buiten het netwerk kan zeker te maken hebben met safespot die om één of andere reden de TV als een verdacht apparaat beschouwd en hem isoleert. 

Zelf heb ik de app nog niet aan het werk gezien omdat ik ook Safespot besteld heb maar weer geannuleerd wegens niet compatibel met mijn EMTA modem en dit modemtype in het algemeen maar het zou via de app mogelijk moeten zijn op één of andere manier aan te geven dat uw TV een "te vertrouwen" apparaat is. Daar zou de klantendienst u nu toch moeten kunnen bij helpen. Maar het is quasi-zeker dat Safespot hier voor iets tussen zit. 

 

Bij mij werd safespot op mijn EMTA modem geplaatst en ik had dus daar wel beveiliging maar bij mij was het de wifi-module van de omvormer van de zonnepanelen die niet meer toegankelijk was en uit het netwerk was gezwierd. Nogmaals, met de EMTA DOCSIS 3.1 kun je app zelfs niet lanceren dus ik kon deze wifi-module niet naar de groep van apparaten die toegang mogen hebben tot het netwerk, verslepen.

 

Safespot werd verwijderd en ... inderdaad, opnieuw toegang tot deze wifi module. 

frank5410
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

hier het zelfde probleem safespot op oude modem gezet die heeft na 1 dag de geest gegeven andere modem geplaatst en ja safespot werkt helemaal niet meer op smartphone getelefoneerd met telenet zouden de zelfde dag terug bellen en nog steeds niets gehoord

StijnAe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

Na mijn vorige post:

 

Probleem 2: Opgelost.

 

Probleem 1 update:

 

Na het advies van Suzy op te volgen, heb ik via Twitter contact opgenomen. Na 3 verschillende medewerkers te hebben gesproken, zeggen ze me elk hetzelfde. Het nummer is nu aangepast, kan je nog eens proberen? Het advies om de app te verwijderen en mijn smartphone terug op te starten, heb ik ook gekregen. Dit heeft niks veranderd aan het probleem. De app downloaden op mijn iPad, en zo proberen, heeft ook niets veranderd. Ik krijg nog steeds de verificatiecode op mijn oud nummer (dat ik niet meer bezit).

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

@StijnAe ben zelf eens gaan zoeken en heb ontdekt dat er blijkbaar een probleem was met het aanpassen van de gsm-nummer voor de activatie van Safespot in de systemen. Gisterenavond is dit opgelost, dus misschien dat je nog eens moet proberen. Alvast onze excuses voor het ongemak! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

frank5410
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

je tv 20seconden stroom uittrekken daarna wifi terug aanzetten met je ssid nummer en passworrd

 

0 Likes
StijnAe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Safespot aangekocht, werkt nog steeds niet

Na meer dan een week is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Elke keer als ik de app open, stuurt die nog steeds de verificatiecode naar het verkeerde nummer... Ik begin redelijk moedeloos te worden.

0 Likes