Beantwoorden
WernerP
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

De app ' - Netwerk en Internet-' (instellingen) crashte steeds; kon niet meer geopend worden bij mijn pas aangekochte Nokia X20. Na uren zoeken met inbegrip van toestel-resets ging ik app per app na waar het zit en .... de Safespot van Telenet was de oorzaak!! vanaf het moment dat er via de Safespotguard gekoppeld wordt, crasht in instellingen 'netwerk en internet' !  Deze beveiliging kan dus niet werken met dit nieuwe toestel (of androidversie) ?!  Oplossing ?? Patch??? 

8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

@WernerP 

Denk dat je dit het beste eens doorgeeft bij Telenet zelf. Je kan een bericht sturen via Whatsapp of Messenger of eens bellen en dat ze het dan weten. 

 

Heb zelf hier nog geen bericht gezien wat er op lijkt dat hetzelfde probleem veroorzaakt. Heb je een recente Android versie? Want het zou moeten werken op de Android 12 of Android 11. je kan de app er eens afgooien en terug op zetten en dan opnieuw eens checken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WernerP
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

Is nieuwe phone dus uiteraard met recente Android. Al 2 keer fabrieksreset gedaan zonder result maar heb een filmpje gemaakt als bewijs: instellingen crasht - safespot uit: crasht niet meer!  Dit heb ik doorgemaild naar Nokia die dit zeer apprecieerde. Zou volgens hen te maken hebben met vpn conflicten. Zelfde verhaal: naar Telenet gaan maar dit is zinloos gezien: de callcentersdames amper weten wat een vpn is. Op een gestuurde mail wacht ik nog steeds op antwoord enz...  er is gewoon geen degelijk aanspreekpunt voor dergelijke issues, pas na een hoop klachten wordt er misschien gevolg aan gegeven. Waar ik vooral niet bij kan is dat op hun mobilityconfigurator geen X20 te bespeuren valt maar wel museumstukken zoals bv de Lumia, terwijl ik dacht dat Telenet met Nokia in zee ging aangaande 5G technologie. Mijn vorige Nokia; de 8,1 had geen problemen. Als er bij Telenet wat gedrevenheid is simuleren ze dit probleem en zoeken naar een oplossing. Maar ja...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

@WernerP 

Daar ben ik dan heel kort in , als je de moeite niet neemt om Telenet te contacteren maar enkel klachten wil neerleggen zal je niet geholpen worden en je probleem niet opgelost. En je hebt een mail gedaan en je gaat er niet achter aan dus je gaat lang mogen wachten op een oplossing vanuit Telenet zelf. 

Als ik niet bel voor een probleem dan zal mijn probleem niet erkend worden , hier wachten op een oplossing is ook niet alles want je bent de enige met dit probleem. Zo niet dan had ik al meerdere topics zien passeren die hetzelfde zouden vermelden. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

@WernerP Ik kan je aanraden om Telenet te contacteren via sociale media of Whatsapp. Na enkele zaken getest te hebben, kan er dan een dossier opgesteld worden naar de technische dienst.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
WernerP
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

Ben ook heel kort: 'dergelijk probleem is geen voer/niveau voor een 1-ste lijns callcenter' maar de evolutie is positief: ik werd zonet gecontacteerd op basis van de verzonden mail. Er werd gevraagd om de - vid - door te sturen en er zal een case opgemaakt worden. Zonder tussenkomst van het callcenter...

0 Likes
WernerP
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

Positieve evolutie; kreeg telefonisch reactie op de mail. Thx voor de opvolging.

0 Likes
WernerP
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

De klassieke aangeboden basic-oplossingen van juiste Androidversie, apps opnieuw installeren, fabrieksversie terugzetten enz.. : allemaal meermaals geprobeerd zonder gevolg. Telkens weer de vraag naar Android versie: 'dit is een nieuwe telefoon met versie 12 en geüpdatet'. Anyway: na wat gechat ging men een dossier aanmaken, ik heb het nummer ontvangen en men binnen 2 dagen antwoorden. Ben nu een week verder en nog steeds wachtende; een oplossing verwacht ik niet meer echt: pas als er nog meldingen zijn met een X20 in combinatie met de safespot guard verwacht ik beweging. Intussen behelp ik me met protectors die de apps niet doen crashen. Aanpassen ...

0 Likes
WernerP
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Safespot doet apps crashen bij (nieuwe) Nokia X20

'Geen oplossing' tenzij de volledige verwijdering van safespot guard en vervanging door de betaalde versie van AVG.  Phone loopt nu als een TGV. Na zoveel herhalingen tegen zoveel verschillende personen had men een 'case' aangemaakt met een beloofd resultaat na 2 dagan.  Na 3 weken kreeg ik voor de 398 ste keer de link door om een  mobiele telefoon te configureren terwijl ik al 397 keer meldde dat dit toestel er niet tussenstaat. Mijn voorspelling op basis van ervaring klopte: 'het gaat slechts om een probleem met een enkeling' dus wordt er weinig of geen moeite gedaan. Let's hope dat er dus nog meer volgen. Steeds weer andere personen met steeds weer dezelfde vragen en steeds weer dezelfde standaardoplossingen zonder resultaat was de gang zaken: 'niemand is er echt mee bezig'.  Ik wil dit hier afsluiten en nooit meer iets van horen; de Avast app werkt prima, geen stress meer.

0 Likes