Beantwoorden
Kris11
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Schommelingen in het internet

Sinds maanden hebben wij last met schommelingen van het internet. Vooral in de avond is dit heel erg. We moeten normaal 300download halen en 30 upload. De playstation die met kabel in de modem verbonden is haalt nog niet een derde hiervan. Er zouden problemen geweest zijn buiten met de kabels, deze zouden ze vandaag komen maken. We hebben een kleine 4 uur zonder internet gezeten en het probleem is nog altijd hetzelfde. Waarom werkt die verdomde playstation niet naar behoren en waarom krijgen we niet het internet dat we betalen?

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Schommelingen in het internet

@Kris11  Playstation bedraad? Draadloos? Zelfs met 50 Mbps zou je moeten kunnen spelen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kris11
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Schommelingen in het internet

playstation bedraad, upload 8,5Mps is het hoogste wat we halen

 

0 Likes
Kris11
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Schommelingen in het internet

Ik heb de poorten gewijzigd die playstation als oplossing geeft maar krijg nu dit error.flowSession.noFlowSession

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Schommelingen in het internet

@Kris11Afhankelijk van je abonnement heb je een upload van 10,20 of 40 Mbps. Poorten moet je eventueel forwarden in "mijn Telenet" naar uw Playstation, maar dan stel je het best een fixed IPadres in op je Playstation tussen 192.168.0.10 en .99.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Schommelingen in het internet

@igvfer @Kris11 veel zal dit niet helpen, de servers van playstation zijn soms overbelast (zeker in coronatijden) waardoor de snelheid te traag is, zelf ik met speedboost met snelheid 900 download op pc en MacBook haal maar 1/3 daarvan op de playstation.

je moet veel geluk hebben op welke server je zit bij playstation en zelf kan je er niks aan veranderen, zelf poorten openzetten veranderd in praktijk niks.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Schommelingen in het internet

van veel factoren afhankelijk, kan je even testen met laptop via ethernet aan je modem (rechtstreeks)

daarna aan de kabel die je gebruikt op je playstation

wat behaal je daar?

dan kan het dat de playstation minder biedt (afhankelijk van hun servers) 

zo heb ik 275 mbps down op de kabel die in mijn tv zit, als ik een netflixtest doe haal ik daar 45

vooral de ping en latency is belangrijk op je playstation.....ik zou niet zo zeer inzitten met de snelheden die je daar haalt, 1/3 maakt 100 en 10...ruim voldoende indien goeie ping en latency